پوست شما پیوسته در معرض عوامل گوناگون مانند گرما، رطوبت، آلودگی، خشکی و…قرار دارد که چگونگی قرار گرفتن در معرض این عوامل بر سلامتی تان تاثیر گذار است.متا سفانه برخی افراد احتیاط های افراطی جهت مراقبت از پوستشان و اطمینان از نرم و صاف بودن آن اتخاذ می کنند در حالیکه بهترین راههای محافظت از پوست را نمی د انند.

پوست  قسمت بسیار مهمی از بدن است که ارگان های داخلی بدن رااز ناهنجاری و آسیب عناصر خارجی محفوظ نگاه می دارد.

مراقبت از پوست خصلت مهم و تعیین کننده ای است که هر شخص باید بطور مستمر آن را رعایت کند که البته کار دشواری هم نیست.

شاید عجیب باشد که مجبور به پرداخت پول زیاد و سرمایه گذاری بر روی کرم های مخصوص صورت و… برای تامین سلامت پوست خود نیستید. راههای زیادی وجود دارد که به کمک آنها می توانید به سادگی و به طور طبیعی از پوستتان به مراجعه به متخصص پوست و مو مراقبت کنید.

شما به میزان کمی نیازمند استفاده از محصولات زیبایی هستید امامی توانید بدون ولخرجی و صرف هزینه بالا برای محصولات مراقبت از پوست آنرا عملی کنید.

اگر بدانید چه باید بخورید و چه بخشی از عاداتتان را باید پرورش دهید به سادگی خواهید توانست بدون صرف هزینه زیاد از پوست خود مراقبت کنید.

 1313131

آیا شما خواستار سلامت طبیعی ودرخشندگی همیشگی پوستتان نیستید؟

مراقبت از پوست درواقع ترکیبی است از خوراک و عادت خواب مناسب و چند مورد جزئی دیگر که به ذکر آنها می پردازیم:

 غلات سبوس دار- اگر برنج زیاد می خورید جهت جای دادن غلات سبوس دار در وعده های غذایی اصلی سعی کنید برنج سفید وقهوه ای را با هم ترکیب کنید.

سیب- سیب را با پوست آن که عامل شناخته شده ای جهت ارتقائ سلامت پوست است بخورید.

 بادام- بادام منبع غنی ویتامین E است که موجب بهبود سلامت پوست می شود.

تخم پرندگان و روغن ماهی – این دو منبع اصلی اسید های چرب امگا۳ که سلامت پوست را افزایش می دهد هستند.

میوه وسبزیجات تازه – سبزیجات تازه ، پرتقال و محصولات رنگ روشن دیگرکه سر شار از بتا کاروتن وتضمین کننده سلامت پوست اند.

آب – اگر شما آب کم میخورید ،آنچه می خورید مهم نیست و پوست شما کدر و خشک بنظر خواهد رسید.به مقدار زیاد آب بخورید تا پوستتان شفاف و آبدار به نظر برسد.

ر زیاد اهل لوازم آرایشی، انواع کرم‌ها یا مراقبت‌های پوستی نیستید و دنبال راه دیگری برای زیبایی پوستتان هستید به مواد غذایی اعتماد کنید. خوردن این غذاها بسیار بهتر از استفاده از لوارم آرایشی است و تاثیر زیادی در شفافیت پوست دارد.پس بیایید به نعمت های خداوند اعتماد کنیم.

مواد غذایی سرشار از پروتئین را دریابید

سینه‌ی مرغ بدون پوست، ماهی، انواع لوبیا، آجیل و مواد غذایی حاوی پروتئین دارای موادی هستند که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. زمانی که پروتئین هضم می‌شود اسید آمینه‌هایی آزاد می‌کند که نقش موثری در ساخت سلول‌ها دارند.
اگر ذخیره‌ی این اسید آمینه‌ها بالا باشد احیا و بازسازی سلول‌های پوستی و کلاژن به خوبی انجام می‌گیرد. توصیه می‌کنیم پروتئین‌های کم چرب مصرف کنید. سلول‌های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید.

خواص سیر

سیر حاوی پولیفنول‌هایی است که از پوست حفاظت می‌کنند. یک سیر کوب دم دستتان باشد و به غذاهایتان سیر له شده اضافه کنید. توصیه می‌کنیم روزی یک حبه سیر میل کنید.

سویا بخورید

مطالعات نشان داده، سویا می‌تواند برخی تاثیرات مضر آفتاب روی پوست را برطرف کند یا روند آن را کاهش دهد. مکمل‌های حاوی سویا که حاوی ترکیبات ویتامینی، پروتئین از نوع پروتئین موجود در ماهی‌ها و ترکیبات موجود در چای سبز و سفید هم بودند، ۶ ماه پس از شروع، مصرف ساختار پوست را تقویت و برخی از چین و چروک‌های پوست را برطرف می‌کنند.

غذاهای استثنایی مناسب پوست مصرف کنید

در چین باستان ملکه‌ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده‌های پس از خود منتقل می‌کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند.

این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی‌های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی‌های التیام‌ بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می‌کنند.

 11313

اگر پوست خشکی دارید کمی‌بیشتر روغن کتان، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل مصرف کنید. هر روز آووکادو، مقداری آجیل و دانه‌های مختلف مصرف کنید. خصوصا بلوط، فندق، گردو و تخمه‌ی آفتابگردان مواد مفیدی هستند. ماست مصرف کنید، خوردن دوغ زیاد نیز معجزه می کند.

نکات دیگر راجع به مراقبت های پوستی و غذا

از غذاها و تنقلات حاوی قند بالا بپرهیزید. سطح بالای قند موجب پیری زودرس می شود که می تواند موجب افت وچین وچروک پوستتان در سنین جوانی و نوجوانی شود که باعث می شود مسن تر از سنتان بنظر برسید.

اگر این یکی از مشکلاتی است که به آن دچار هستید ،کاهش قند ورودی به بدنتان را به آرامی شروع کنید. هرگز این کار را بطور ناگهانی انجام ندهید چون به احتمال قوی به عادات گذشه تان برخواهید گشت.

-          از آرد سفید و خوراکی های بی خاصیت بازاری اجتناب کنید. اینها فاقد مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن هستند و بدلیل نداشتن بافت ، هضم آنها نیز دشوار است  و به مرور موجب انباشته شدن سموم در بدن می شوند.

-          عموما چربی ها توصیه نمی شوند ، اما چربی های مناسب میتوانند تاثیر شگفت آوری بر روی پوست داشته باشند.بطور مثال:غذاهای حاوی تخم پرندگان و مکمل روغن ماهی را می توان نام برد.

چقدر بایداستراحت کرد؟

 شما به منظورتجدید قوای بدن و پوستتان نیازمند مدت زمان مشخصی استراحت در طول شب هستید.

میزان مناسب خواب سالم ومفید برای برزگسالان حدود ۶تا ۸  ساعت و برای کودکان بین ۸تا ۱۰ ساعت می باشد.اگر شما به مقدار کافی نخوابید پوستتان زودتر پیرشده وخسته و نحیف به نظر خواهید رسید.

 نکات دیگر راجع به مراقبت از پوست

اگر به زندگی سالم و تندرستی اهمیت می دهید بهتر است بدانید مقدمه داشتن پوست سالم ، داشتن دستگاه گوارشی خیلی سالم است. بعبارت دیگر اینکه شما چه می خورید و اینکه چگونه می خورید در چگونه به نظر رسیدن پوست شما تعیین کننده خواهد بود.

برای اطمینان از کارکرد درست سیستم گوارشی باید به میزان کافی بدنتان فیبر جذب کند و آب نیز به مقدار زیاد بنوشید.

-          چنانچه در نیمه روز یا آغاز عصر از منزل یا محل کار خارج شدید بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.در این زمان ها پرتوهای خورشید شدید تر می تابند وبه همین دلیل بیشترین خطر را برای پوست خواهند داشت.

-          برای شفافیت پوست باید ورزش کردن را به صورت یک عادت در آورید.ورزش و مشغول شدن به فعالیت های ورزشی  گردش خون را در پوست افزایش میدهد که موجب شفاف به نظر رسیدن سیمای شما می شود.

-          پاکیزگی و رطوبت اساس مراقبت از پوست هستند. مطمئن باشید که شما قادرید حداقل یک یا دو مرتبه در روز بطور عادی این کار را انجام دهید.

 رژیم غذایی مناسب، ورزش و استراحت راههایی هستند که با رعایت آنها می توانید بدون ولخرجی و پرداخت هزینه گزاف پوستتان را سالم و درخشان نگه دارید.