اختلالات آلت تناسلی در مردان

 

 

[sbu_post_image]

آلت تناسلی قسمتی از بدن است که آقایان معمولاً حساسیت بیشتری برای محافظت از آن به خرج می دهند.به همین علت، این عضو از بدن نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

آلت تناسلی مردان یکی از ساختمانهای خارجی از سیستم تولید مثل در جنس نر است.آلت تناسلی مردان ۳ قسمت دارد: ریشه(بن) ، که چسبیده به دیواره شکم است، بدنه یا محور، و سر آلت ، که انتهای آن مخروطی شکل است (سر). مدخل پیش آب راه ، لوله ای که منی و ادرار را منتقل میکند ، در نوک سر آلت تناسلی قرار دارد.

اختلالات آلت تناسلی

-نغوظ دائم  Priapism

-بیماری Peyronie”

-التهاب پوست سر آلت Balanitis

-فیموز و پارا فیموز  Phimosis and paraphimosis

سرطان آلت تناسلی

بدنه آلت تناسلی مردان استوانه ای شکل است و از  ۳ لوله حفره ای تشکیل شده است. این حفره ها از بافت مخصوص اسفنجی شکل قابل راست شدن (شق )تشکیل شده است.

این بافت تشکیل شده از هزاران غار بزرگ که با خون پر شده وقتی که مرد از نظر جنسی تحریک می شود. وقتی که آلت تناسلی از خون پر میشود ، آن سفت و راست میشود، که اجازه به نفوذ در خلال تماس جنسی میدهد. پوست آلت تناسلی شل و کشدار است تا بتواند خود را همسان با اندازه آلت تناسلی در زمان یک سیخ شدن کند.

منی ، که حاوی اسپرم( سلول های تولید مثل مردانه) است، از ته آلت تناسلی بیرون رانده میشود وقتی که مرد به اوج جنسی (ارگاسم) میرسد. اختلالات آلت تناسلی میتواند تاثیر بر عمل جنسی و زایایی مرد بگذارد.

منبع : بیتوته

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان