پارکینسون و اختلالات ادراری

[sbu_post_image]

در بیماران مبتلا به پارکینسون، مشکلاتی در دفع ادرار و مدفوع دیده می شود. تقریبأ همیشه این بیماران دچار یبوست هستند. این وضعیت بخاطر کند شدن حرکات عضلات روده ای می باشد. یبوست مشکل خطرناکی نمی باشد اما باعث نگرانی زیادی بخصوص در افراد سالخورده می شود. عضلات مثانه نیز کمتر از حالت طبیعی دچار انقباض های مؤثر می شوند و بیشتر باعث می شوند فرد بطور مکرر و بخاطر کمی ادرار به توالت برود و دچار تکرر ادرار شود. در آقایان مسن تر، همزمانی بزرگ شدن پروستات در آنها ممکن است باعث بیشتر شدن مشکل شود و ادرار آنها با یک جریان آهسته بیرون آمده و به بی اختیاری ادراری مبتلا شوند و لازم باشد که شبها چند بار برای ادرار کردن از خواب بیدار شوند.

اگر کسی دچار این مشکلات باشد، ممکن است لازم باشد که هم توسط یک متخصص اعصاب و هم یک متخصص کلیه و مجاری ادرار (اورولوژیست) معاینه شود. در مراحل اولیه بیماری پارکینسون، بی اختیاری ادراری دیده نمی شود و اگر بعدها نیز این مشکل پیدا شود ممکن است بخاطر مسایل دیگر باشد.

منبع: سایت دکتر باقرپور

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان