اندویورولوژی چیست؟

اندویورولوژی چیست
اندویورولوژی چیست؟

به جراحی بسته کلیه اندویورولوژی میگوییم. جراحی بسته کلیه(اندویورولوژی) روشی در جراحی است که با حداقل تهاجم صورت میگیرد.بیشتر از اندویورولوژی برای درمان سنگ استفاده می شود اما برای درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و اختلالات آن که منجر به  انسداد جریان ادراری میشود نیز استفاده می گردد.

بر خلاف عمل جراحی باز در اندویورولوژی حداقل تهاجم را داریم به این صورت که با ایجاد سوراخهای بسیار کوچک وسایل جراحی به داخل کلیه و مثانه و حالب فرستاده می شود و نیاز به باز کردن محل مورد جراحی نیست.

یکی از پر کاربردترین عملها در اندویورولوژی جراحی (پرکوتانئوس نفرولیتوتومی) سنگهای بزرگ و سنگهای شاخ گوزنی و سنگهای مقاوم به سنگ شکنی برون اندامی است جالب است بدانید در این روش تنها حدود 1 سانتیمتر از پوست برش میخورد که هم باعث کاهش عوارض جراحی و هم باعث سرعث سریعتر بهبودی میشود.

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان