برگشت ادرار و انواع عمل جراحی آن

برگشت ادرار از مثانه به طرف بالا و کليه ها يک بيماري نسبتا شايع است که با عفونتهاي ادراري راجعه در کودکان مشخص مي شود و اگر به موقع درمان نشود ممکن است سبب از بين رفتن کليه ها گردد. اصطلاح اصلي، برگشت ادرار از مثانه به حالب است، ولي چون عموم مردم آشنائي با کلمه حالب ندارند، از کلمه کليه استفاده شده است. در حقيقت ادرار ابتدا از کليه ها وارد حالبها شده و در مراحل پيشرفته وارد کليه ها مي شود.

images?q=tbn:ANd9GcQthI4C4z0WiyeB9CPbXdNIluTYuDnAM5Xw3gco05or5gJQlJ84Yw

انواع عمل جراحی ریفلاکس ادراری

  • جراحی باز بازگشت ادراری :

که با روش های بسیار مختلف انجام می شود ودرصد موفقیت بالائی هم دارد (حدودا 95%)واصل درمان بر پایه طولانی ترکردن حالب جدار مثانه ای است.

  • جراحی آندوسکوپیک بازگشت ادراری :

 که با تزریق مواد خاصی دراطراف سوراخ حالب در مثانه باعث تقویت حالب شده واز خروج ادرار جلوگیری می کند.این روش عوارض کمتری دارد ولی میزان موفقیت کمتری هم دارد(حدودا 70%).

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان