بی اختیاری ادراری و آب پرتقال

[sbu_post_image]

اگر مشکل شما خیلی جدی نیست و می خواهید از درمان های دارویی و جراحی استفاده نکنید، این توصیه ها را جدی بگیرید:
۱) هول نزنید: لازم نیست یک بطری آب را در چند ثانیه سر بکشید. سعی کنید که هرچند دقیقه یک بار جرعه ای آب بنوشید تا مثانه شما بتواند با حجم مایع وارد شده به بدن کنار بیاید.
۲) کم آب ننوشید: فکر می کنید کمتر آب خوردن مشکل شما را حل می کند، نه، مطمئن باشید که این حالت مشکل شما را سخت تر خواهد کرد. با کم مصرف کردن آب مثانه و کلیه های تان را حساس خواهید کرد و این مشکل را بدتر خواهد کرد.
۳) رژیم غذایی مناسب: بعضی موادغذایی و نوشیدنی هستند که مشکل بی اختیاری ادراری را بدتر می کنند چراکه حاوی مواد محرکی هستند که باعث تکرر ادرار و کنترل نکردن می شوند. از جمله این ها نوشیدنی های حاوی کافئین است (از جمله قهوه، چای و انواع کولاها)، آبمیوه های اسیدی مثل آب پرتقال، آب آناناس، آب گوجه فرنگی و نیز سایر محصولات ساخته شده با گوجه فرنگی (مثل سس های گوجه) جزو این دسته هستند.

همچنین مطالعات نشان داده است که غذاهای تند و تمامی طعم دهنده های تند چه حاوی فلفل و چه سایر انواع مواد غذایی تند، جایگزین های قند و قندهای مصنوعی و مکمل های حاوی ویتامین B و C هم می توانند حالت بی اختیاری ادراری را بدتر کنند. خوردن میوه هایی مثل هلو، پاپایا و هندوانه می تواند در این مورد بسیار به افراد دارای مشکل کمک کند.
۴) تمرین کنید: شما می توانید با تمرین کنترل کردن ادرار خود توان خودتان در زمینه حل این مشکل را افزایش بدهید. البته این کار را باید به صورت تدریجی و آرام انجام بدهید.
۵) ورزش کنید: هرچقدر که توان عضلانی خودتان را افزایش بدهید وضعیت بهتری خواهید داشت پس ورزش منظم و هدفمند را فراموش نکنید.

منبع : بیتوته

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان