تشخیص تومور در بیضه

 

 [sbu_post_image]

 

یک سلسه آزمایشات و تحقیقات بعمل می آید تا معلوم شود بیماری شما به قسمتهای دیگر بدن سرایت کرده است یا نه ؟ بقیه ی آزمایشات درباره ی سلامت کلی شماست .

مایعاتی که در نسج های اطراف بیضه  ی شماست مستقیما به غدد لنفاوی شما وارد می شود و از طریق سیستم لنفاوی بدن شما وارد خون شما می شود سلولهای سرطانی ممکن است به غدد لنفاوی بدن شما که با کیسه ی بیضه شما فاصله ای بسیار دارد وارد شوند و مثلا به شکم یا سینه شما سرایت نمایند .

 بعضا اتفاق می افتد که سلولهای سرطانی مستقیما وارد جریان خون می شود و به سایر اندامها نیز سرایت می کنند .

آزمایش خون و تشخیص سرطان بیضه

آزمایش خون بعمل می آورند تا از طریق آن سلامت کلی بدن شما را به دست آورند و مطمئن گردند تا چه حد اندام های بدن شما بطور دقیق و رضایت بخش کار می کنند مثلا پزشک می خواهد بداند کلیه های شما خوب کار می کند یا نه ؟ اگر به اطلاعات بیشتری در این باره نیازمندید به پزشک خود مشورت نمایید .

نشانه گذاری تومور و تشخیص سرطان بیضه

تقریبا هفتاد درصد تومورهای متشکله از انساج موادی شیمیایی تولید می کنند که وارد جریان خون می شود  در اصطلاح پزشکی به اینها تومور ماکرزگویند دو تا ازاین مواد شیمیایی عبارتند از:

.. BHCG ( Beta Human Chorionic Gondotrophin ) AFP . ( Alph Feto Protein )

یک یا هر دوی اینها ممکن است در خون شما پیدا شود هر مقدار از آنها که در خون شما پیدا شود نمایانگر آن است که شما چگونه به درمان پاسخ می دهید و به گونه ای نشانگر پیشرفت شماست .

گهگاه اتفاق می افتد که (( سمینوماس)) تولید می کند اگر سرطان شما این نشانه ها را داشته باشد پزشک شما آن را به شما خواهد گفت تا نمونه ی خون خود را برای آزمایش طبق یک برنامه ی منظم به آزمایشگاه بفرستید تابه روی بیماری شما کنترل داشته باشد .

عکس برداری با اشعه مجهول از سینه و تشخیص سرطان بیضه

با این دستگاه از سینه ی شما عکسبرداری می شود تا ریه های شما و غدد لنفاوی سینه شما را آزمایش کنند .

سی تی اسکن و تشخیص سرطان بیضه

ماشین  سی تی اسکن با دستگاه کامپیوتری خود عکس هایی با اشعه ایکس می گیرد که شباهت زیادی به برش یا قارچ از قسمتهای مختلفه ی بدن است از شما خواسته می شود تا به این قسمت در بیمارستان مراجعه کنید و باید انتظار آن را داشته باشید که تقریبا سه ساعت در ان محل زیر نظر باشید .

اسکن بدون درد است و تنها به یکساعت زمان نیاز مند است ی انجام آزمایش بستگی به  تهیه ی مقدمات برای انجام آزمایش بستگی  دارد که از کدام قسمت بدن باید اسکن شود بدیهی است که قسمت ها با یکدیگر فرق دارند ممکن است از شما خواسته شود که از خوردن یا نوشیدن برای چند ساعت قبل از انجام اسکن خودداری نمائید .

بعضا اتفاق می افتد که پزشک شما از شما می خواهد تا آزمایشات دیگری انجام دهید این آزمایشات ممکن است شامل اسکن ماوراء صوت عکسبرداری از مجاری ادرار با اشعه مجهول و درون وریدی که به آن (آی . وی . یو ) می گویند . و یا اسکن ( ام  . آر ) باشد اگر شما از این آزمایش ها اطلاع ندارید و یا نمی دانید برای چه باید انها را انجام دهید لطفا از پزشک یا پرستار مربوطه بپرسید .

منبع: متخصص ارولوژی تهران

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان