تشخیص سرطان در بیضه

 

[sbu_post_image]

تشخیص سرطان بیضه

هنگامیکه به پزشک خود مراجعه کردید از شما می خواهد تا از ابتدا داستان خودتان را برای او شرح دهید پس از آن یک آزمایش دقیق پزشکی از شما بعمل خواهد آورد و از شما می پرسد که احساستان چگونه است ممکن است پزشک شما تفاوت بین سرطان یا علت های دیگری را که سبب ایجاد غده یا تورم در بیضه  ی شما شده است برای شما بازگو کند در هر حال امکان دارد به آزمایش های بیشتری نیازافتد که در آن صورت شما را به پزشک متخصص بیماریها معرفی خواهد کرد تا آن آزمایشات را انجام دهد  .

ممکن است ترتیب دهد تا یک اسکن ماوراء صوت ازشما بعمل آید اسکن ماوراء صوت آزمایش بسیار حساسی است که بوسیله ی آن صوتی  را بدرون بیضه  های شما  می فرستد تا بوسیله ی آن  تصویری از بیضه  های شما ترسیم نماید در ابتدا ازنوعی مواد ژلاتینی استفاده می کند و آن را بروی پوست بیضه  های شما می مالد تا در هدایت امواج صوتی کمک نماید دستگاهی که به آن  یاSensor حس کنند ه می گویند و شباهت زیادی به میکروفون دارد برروی پوست بیضه  های شما می لغزاند تا تصویری از بیضه  های شما را بر پرده تلویزیون رسم نماید مدت زمان این آزمایش تقریبا 20 دقیقه و بدون درد است .

مراحل سرطان بیضه

سرطان بیضه به 4 مرحله تقسیم می شود . این مراحل در تصوریرهای زیر نشان داده شده است

1) فقط در بیضه است .

2)سرطان به غدد لنفاوی در شکم توسعه پیدا کرده است .

3)سرطان به غدد  لنفاوی سینه پیش رفته است .

4)سرطان به سایر اندامهای بدن رخنه نموده است .

سزطان بیضه و ناباروری

در بین تمام مردها این ترس وجود دارد که درمان سرطان بیضه قدرت پدرشدن را از آنان سلب می کند . برداشتن یکی از بیضه  ها مانع از آن نیست که آن دیگری که سالم بر جای خود باقی مانده است اسپرم و هورمون های بیشتری تولید نکند و کاربیضه ی از دست رفته را جبران ننماید  حتی شیمی درمانی یا رادیو تراپی می تواند سبب عقیم ماندن در مردان گردد گو اینکه در اینگونه موارد در تولید اسپرم افت ایجاد می شود . عقیم شدن دائم ممکن است  نتیجه ی مستقیم درمان برای تنی چند از مردان باشد و لی این سبب نمی شود که از قبل گفته شود این امر درباره ی تمام مردان صادق است .بنابراین قبل از انکه درمان شروع شود به بیمار استفاده از بانک اسپرم پیشنهاد می شود مگر آنکه تاخیر در درمان جایز نباشد که در این صورت جراح به وظیفه ی اصلی خود کهنجات بیمار است اقدام خواهد نمود .

منبع : متخصص اورولوژی تهران

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان