تشخیص ناتواني جنسي

 

[sbu_post_image]

 پاره ای از علت ها و عواملی که باعث ناتوانی جنسی می شوند از وضعیت جسمانی و ساختمان اعضای بدن سرچشمه می گیرند و پاره ای دیگر از علت ها و عوامل ناتوانی جنسی، در رفتار و عادت ها ناپرهیزی های خود شخص ریشه دارند. کسی که مادرزاد یا در اثر سانحه ای یکی از اعضای اندام جنسی خود را از دست داده، مسلماً بر او حرجی نیست و نمی توان او را سرزنش و نکوهش کرد؛ زیرا کم نیستند کسانی که هنگام تولد، دچار یک یا چد نقص جسمانی هستند. از جمله عواملی که در بروز نقص های جسمانی نوزادان مؤثرند، می توان موارد ذیل را نام برد:

 1. خویشاوندی نزدیک میان زن و شوهر

2. رعایت نکردن اصول بهداشتی و پزشکی در هنگام بارداری؛

3. دعوا و نزاع های خانوادگی.

باید توجه داشت که بین قدرت جنسی و قدرت جسمی تفاوت بسیار است. ممکن است مردی دارای نیروی کافی و اندامی ورزیده باشد، ولی از لحاظ نیروی جنسی ضعیف، و برعکس افرادی باشند لاغر اندام، اما از عهده و رضایت خاطر چهار زن برآیند! تردیدی نیست که بین سکس و شخصیت انسان ارتباط مستقیم وجود دارد، و کسی که دچار ناتوانی جنسی و یا انحراف جنسی است مسلماً دچار اختلال شخصیت نیز می باشد.
قدرت جنسی یعنی به پایان رساندن یک نیاز. از جمله عواملی که در قدرت جنسی دخالت دارند عبارتند از: تمایل روحی کامل، لذت بردن، لذت بخشیدن و… بعضی از مردان قدرت لذت بردن را دارند، اما توانایی لذت بخشیدن به همسر خود را ندارند، این کیفیت را می توان عدم توانایی جنسی نسبی دانست. در بعضی موارد اختلالات و کمبودهای قوه جنسی پس از ازدواج عارض می شود. بعضی هم به امید این که این ناتوانی یا ضعف پس از ازدواج رفع شود اقدام به وصلت می کنند، در صورتی که این عمل کاملاً اشتباه می باشد. مردی که به این ضعف دچار شده است باید قبل از ازدواج مشکل ضعف جنسی را در خود درمان کند. ازدواج راهی برای درمان ضعف جنسی نیست.

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان