جراحی و عمل سرطان بیضه

 

[sbu_post_image]

عمل جراحی سرطان بیضه

بعضا اتفاق می افتد که عمل جراحی ضرور گردد تا طی آن غدد لنفاوی شما و نیز غده های خوش خیم یا بافتهای ناسوری که پس از عمل شیمی درمانی در شکم شما بر جای مانده است برداشته شود ممکن است لازم گردد که برای اینکارها شما به مدت ده روز به بیمارستان مراجعه کنید. این عمل ممکن است به عقیم شدن بیانجامد و شماباروری خود را از دست بدهید علت آن است که این جراحی بعدی می توانید در انزال منی موثر واقع گردد در هر حال  توانایی شما در نعوظ و شور شهوانی شما دست نخورده برجای خواهد ماند اگر به شما تکلیف شد که این عمل جراحی را انجام دهید توضیحات بیشتری به شما خواهند داد شما آزادید که هر چه سوال دارید از پزشک معالج خود بپرسید .

عود سرطان بیضه

و اینکه شما موقعیتی ممتاز برای نداشتن مشکلات بعدی دارید ولی سرطان می تواند بازگشت کند و طبیعی است که شما نسبت به این موضوع نگرانی خواهید داشت .اگر بازگشت کند شما و خانواده ی شما ممکن است احساسی از ناامیدی .

سردرگمی . ناراحتی و اضطراب داشته باشید در هر حال شما می توانید از درمانهای بعدی استفاده کنید و ازاطلاعاتی که درباره ی میزان شفایابی پس ازبازگشت مرض موجود است مطلع گردید این اطلاعات می توانند به بازگشت حس تعادل شما کمک کنند .

بیضه ی دیگر شما نیز ممکن است دستخوش هجوم سلولهای سرطانی قرار گیرد به شما پیشنهاد می کنند که از ان بیضه نمونه برداری شود و چنانچه وجود سرطان ثابت گردد دوباره دوره ی کوتاهی از رادیو تراپی برای شما در نظر گرفته می شود ولی اگر نتیجه ی آزمایش منفی باشد شما اطمینان خواهید یافت که سرطان در بیضه  ی دیگر شما پیشرفت نخواهد داشت .

منبع : متخصص اورولوژی تهران

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان