جلوگیری از ناباروری

 

[sbu_post_image]

 

• بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های تناسلی از دلایل مسبب ناباروری است بنابراین به عنوان اولین راهکار برای  پیشگیری از ناباروری، ارتقای بهداشت جنسی و پرهیز از رفتارهای پرخطرکمک کننده خواهد بود.

• جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی اوریون با تزریق به موقع واکسن به کودکان پسر از عقیمی ناشی از اوریون در آنها جلوگیری می‌کند.

• استفاده از برخی روش‌های جلوگیری از بارداری نظیر IUD احتمال ابتلا به عفونت‌های لگنی – رحمی را افزایش می‌دهد که می‌تواند موجب ناباروری شود.

• رژیم غذایی سالم، ارتقای کیفیت زندگی و داشتن وزن مناسب احتمال ابتلا به ناباروری را کاهش می‌دهد.

• از جمله روش‌هایی که برای حفظ باروری به ویژه در بیماران سرطانی در حال درمان انجام می‌شود ذخیره‌ی گامت‌ها و یا خارج کردن دستگاه تناسلی و نگهداری آنها در حالت انجماد است. به این ترتیب از آسیب دیدن دستگاه تولید مثلی در دوره‌ی درمانی جلوگیری می‌شود سپس بعد از اتمام طول مدت نابودسازی سلول‌های سرطانی اندام‌های ذخیره شده به فرد بازگردانده می‌شود.

منبع :تبیان

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان