خوراکی ضد سرطان پروستات،علایم اولیه سرطان پروستات

[sbu_post_image]

علایم اولیه سرطان پروستات

این علایم شبیه علایم بزرگ شدن خوش خیم پروستات است.

– علایم مراحل پیشرفته این بیماری نیز پس از دست‌اندازی سرطان به سایر نقاط بدن ایجاد می‌شوند مانند دردهای استخوانی، بالا رفتن اوره خون، كم خونی و كاهش وزن شدید.

این غذاها خطر سرطان پروستات را افزایش می دهند

مصرف غذاهای سرخ شده خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف زیاد و مداوم غذاهای سرخ شده خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

اطلاعات به دست آمده از 1500 مردی که سابقه ابتلا به سرطان پروستات داشته‌اند و 1500 مرد سالم را بررسی کردند. این مردان که از گروه‌های سنی 35 تا 74 ساله انتخاب شده بودند، درباره عادت‌های تغذیه‌ای خود اطلاعاتی را در اختیار متخصصان قرار دادند.

نتایج این آزمایشات مشخص کرد حداقل یک نوبت در هفته مصرف مرغ و ماهی سرخ شده و پیراشکی‌ها و دونات‌هایی که در روغن سرخ می‌شوند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را 30 تا 37 درصد افزایش می‌دهد و احتمال ابتلا به این سرطان در مردانی که کمتر از یک نوبت در ماه غذای سرخ شده می‌خورند، بسیار کمتر است.

در بررسی‌های قبلی نیز معلوم شد که خوردن غذاهای سرخ شده خطر ابتلا به سرطانهای پستان، ریه، لوزالمعده، مری و سرطانهای سر و گردن را افزایش می‌دهد.

علایم و نشانه ها: معمولاً سرطان پروستات در مراحل اولیه علامت و نشانه ای ندارد و به همین دلیل، غربالگری و معاینه و آزمایش های تشخیصی آن اهمیت زیادی دارند. معاینه فیزیکی، غربالگری و معاینه و آزمایش های تشخیصی آن اهمیت زیادی دارند. معاینه فیزیکی، اندازه گیری آنتی ژن اختصاصی پروستات(PSA ) و معاینه انگشتی رکتوم(DRE ) چنان چه مجموعاً هرسال یک بار( به ویژه پس از 50 سالگی) به وسیله پزشک انجام شوند بهترین امکان تشخیص سرطان پروستات را در اولین مراحل ایجاد آن فراهم می آورند.*

شایع ترین نشانه های سرطان پروستات عبارتند از:* ضعیف یا منقطع شدن جریان ادرار * تکرر ادرار( به ویژه در هنگام شب)* اشکال در ادرار کردن یا باقی ماندن ادرار درمثانه * ناتوانی در ادرار* احساس درد یا سوزش در زمان ادرارکردن* وجود خون در ادرار یا مایع منی * درد دایمی کمر، لگن یا مفصل ران*اشکال در نعوظ آلت.

سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ علامتی ایجاد نمی‌كند. در مراحل بعدی ممكن است علایم زیر مشاهده شود:

خوراکی ضد سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در میان مردان است…

گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موش های آزمایشگاهی کاهش می ‌د‌هد. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف گردو تاثیرات مثبتی بر روی ژن‌ های مرتبط با کنترل رشد تومور دارد.

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در میان مردان است و از جمله بیماری های است که عوامل محیطی و شیوه زندگی به ویژه رژیم غذایی نقش مهمی در ابتلا یا پیشگیری از آن ایفا می کند.
گردو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا-3، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های (مواد شیمیایی گیاهی) مختلف خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی را کاهش می دهد.
برای انجام این پژوهش، تعدادی از موش ها از طریق دستکاری ژنتیکی در محیط آزمایشگاه به سرطان پروستات مبتلا شدند. نتایج نشان داد که پس از 18 هفته مصرف گردو، میزان قابل توجهی از اندازه و سرعت رشد تومورهای سرطانی در آنها کاسته شد. محققان همچنین دریافتند مصرف گردو نه تنها پیشرفت سرطان پروستات را  30 تا 40 درصد کاهش می دهد بلکه مقدار نوعی پروتئین خاص در خون را نیز کم می کند. این پروتئین یک فاکتور رشد شبه انسولین است که ارتباط بسیار زیادی با بروز سرطان پروستات دارد.

گردو بر روی ژن های چندگانه مرتبط با تومورهای بدخیم پروستات اثرات مثبتی دارد.

علت ابتلا به سرطان پروستات هنوز ناشناخته است اما تحقیقات آماری و بالینی،روند بدخیمی بیماری سرطان پروستات را به عواملی چون سن،ژنتیك، هورمونی،‌تغذیه، مواد شیمیایی و بیماری‌های مقاربتی مرتبط می‌دانند.

ارتباط بین سرطان،رژیم غذایی و مكمل‌های تغذیه‌‌ای متغیر است.از آنجا كه سرطان پروستات معمولا به آهستگی رشد می‌كند ولی می‌تواند مهلك باشد لذا رژیم غذایی مناسب نظیر غذاهای كم‌چرب و مبتنی بر غذاهای گیاهی می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

منبع : راهنمای پزشکی خانواده- پروستات و بیماری های آن

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان