درجات ناتواني های جنسي

[sbu_post_image]

ناتواني جنسي

ناتواني جنسي درجات مختلف دارد. تفاوت در شدت بروز اين مشکل، بررسي ميزان دقيق شيوع و تعداد افراد مبتلا به آن را مشکل مي سازد. مردان بسياري تمايل به مطرح کردن مشکل خود با پزشک ندارند و در نتيجه اين مشکل ناشناخته مي ماند. در حالي که ناتواني جنسي در هر سني مي تواند ايجاد شود، شيوع اين مشکل در جوانان کمتر و در سنين بالا، بيشتر است.

درمان مسائل جنسی

درمان گرفتاری ای جنسی روشی درمانی مکی بر مشاوره است که به زوج ها فائق آمدن بر مشکلات جنسی عمدتاً دارای منشا روانی کمک می کند. درمان بر این فرض استوار است که مشکلات جنسی از علل گوناگون در گذشته و حال ریشه می گیرند، ولی مشکل در موقعیتی که زوج در آن گرفتارند باقی مانده است. هدف درمانگر شناخت موقعیت به کمک روشن کردن طبیعت مشکل و یافتن عوامل موثر در رابطه ی ناکارآمد است. زوج معمولاً همراه هم نزد درمانگر می روند گرچه مشاوره ی جداگانه هم امکان پذیر است. بعد از این که هر دو نفر بررسی روان شناختی شدند، این امیدواری هست که مشکلاتشان را بهتر درک و با آنها برخورد کنند. مثلاً درمانگر ممکن است زن را در شناسایی مشکلات احساسی موجب آمیزش دردناک کمک کند، یا مرد بتواند زمینه ی ناتوانی یا انزال زودرس خود را کشف کند. توصیف ساده ی کالبد شناختی دستگاه های جنسی می تواند زوج را در شناخت علل جسمانی مشکلات جنسی کمک کند. سپس، درمانگر می تواند یه برنامه ی درمانی تنظیم کند.

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان