دردهای ناحیه کمری را با دردهای کلیه اشتباه نگیرید

دردهای ناحیه کمری را با دردهای کلیه اشتباه نگیرید

در 90 درصد موارد تشخیص قطعی علل کمر درد با انجام معاینه و شرح حال دقیق از بیمار امکان پذیر است، بنابراین افراد باید هرگز نگرانی به خود راه ندهند و با ایجاد دردهای کمری از مشکلات  کلیه هراسی نداشته باشند.

دردهای کمری به علل متفاوتی ایجاد می‌شوند که هر یک علایم مشخصه خاصی دارند.

یکی از شایع‌ترین علل دردهای کمری گرفتگی عضلات کمری است که عمدتا در ناحیه چپ کمری ایجاد شده، شروع درد از ناحیه زیر دنده‌ها بوده و احساس تیرکشنده‌ای در ناف ایجاد می‌شود.

علائم گرفتگی عضلات کمری با علائم ابتلا به زونا در مراحل ابتدایی، قبل از شروع بثورات پوستی و زمانی که فرد از ابتلای خود به زونا اطلاعی ندارد شباهت دارد، ولی زونا معمولا به لمس ناحیه پوست حساس است که با فشار ناحیه مبتلا، درد تشدید می‌شود.

این نوع درد معمولا با تغییر وضعیت از حالت نشسته به ایستاده تشدید می‌شود که عمدتا در معاینه پزشک درد در ناحیه عمقی کمر بیشتر احساس می‌شود.

درد  کلیه از ناحیه زیر دنده‌ها شروع می شود و با انجام آزمایش و سونوگرافی پزشک به تشخیص قطعی می‌رسد.

 در افرادی که دچار یبوست مزمن هستند دردهای کمری شیوع بیشتری دارد، بسیاری از دردهای کمری در مبتلایان به یبوست مزمن با درد  کلیه اشتباه گرفته می شود.

در 90 درصد موارد تشخیص قطعی علل کمر درد با انجام معاینه و شرح حال دقیق از بیمار توسط پزشک امکان پذیر است، بنابراین افراد باید هرگز نگرانی به خود راه ندهند و با ایجاد دردهای کمری از مشکلات  کلیه هراسی نداشته باشند.

منبع: سلامت نیوز

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان