درد عفونت ادراری

[sbu_post_image]

درد عفونت ادراری و بدن زن

نخستین گام در تشخیص زود هنگام اختلالات، شناخت خود بدن است: ظاهر، احساسات و واکنش های طبیعی آن چگونه است؟ همواره بدن خود را برای تشخیص هرگونه تغییر غیر عادی، مثل بی نظمی قاعدگی، یا ظهور ناگهانی غده، تورم، یا لکه های پوستی، یا هر علامت اخطار دیگر معاینه کنید.

  • سر درد پیش از قاعدگی می تواند به علت تغییرات هورمونی باشد.
  • پستان ها قبل از قاعدگی مستعد تورم و درد می شوند.
  • پایین شکم حاوی اندام های تولید مثل زن است که ممکن است گرفتار تومور، عفونت، خونریزی غیر طبیعی و التهاب شوند.
  • ناحیه ی مبهل مسعد ابتلا به عفونت و التهاب است.

ورزش منظم بدن سالم می تواند از بسیاری از اختلالات دردناک پیشگیری یا آن ها را درمان کند.

درد شکم

هرگونه درد دیرپا، به ویژه همراه با علائم دیگر ( مثل خونریزی بین قاعدگی، افزایش خونریزی قاعدگی، یا ترشح غیر عادی مهبل) می تواند نشانه ی یک بیماری جدی تر باشد و باید هرچه زودتر به پزشک متخصص بیماری های زنان مراجعه کرد.

درمان درد شکم

کپسول روغن گل مغربی می تواند نشانه ها را تسکین دهد. مقدار توصیه شده دو قرص 250 میلی گرمی آن قبل و بعد از صبحانه و شام است که مصرف آن از سه روز قبل از زمان مورد انتظار بروز علائم شروع می شود و تا آغاز خونریزی قاعدگی ادامه پیدا می کند. گیاه درمانگران مصرف فراورده های گیاهان ادرار آور مثل اُرس را هم توصیه می کنند. طبیعت درمانگران مصرف مکمل ویتامین های B6 و E و کانی های کلسیم یا منیزیم را برای آرام کردن عصب ها، و نیز کاهش مصرف نمک را برای جلوگیری از تورم توصیه می کنند. دم کرده ی برگ تمشک و سنبل الطیب هم آرام کننده است. ورزش های سبک مثل شنا و یوگا هم موثرند.

ورزش برای کاهش درد قاعدگی

دردها و ناراحتی های چنگه ای قبل و هنگام قاعدگی (قاعدگی دشوار) در زنان بسیار شایع است و گاهی باعث اختلال در کار و زندگی می شود. اگر دچار چنگه های قاعدگی می شوید ورزش می تواند آن را تسکین دهد.

1-     دمر روی زمین بخوابید و کف دست ها را روی زمین بگذارید.

2-     به آرامی سر و سینه را بلند کنید و به تدریج آرنج را جلو ببرید و با فشار دادن به جلو پشت را کشش دهید.

منبع : متخصص اورولوژی تهران

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان