درد های آلت تناسلی

[sbu_post_image]

بسیاری مردان به سلامت روانی خود بی توجه اند. آرامش و کاهش تنش نقش اساسی در تسکین بیماری ها دارند.

درد های آلت تناسلی

اگر اعصاب، رگ های خونی یا پوست آلت تناسلی مردان به علت عفونت یا به ندرت جراحت، آسیب ببیند می تواند دچار دردی شدید شود.

آلت تناسلی (مرد)

آلت تناسلی، که اندام های جنسی مردانه است، مستعد ابتلا به التهاب و عفونت بر اثر روابط جنسی کنترل نشده و رعایت نکردن بهداشت است. عفونت اغلب در زیر پوست حشفه ی مردان ختنه نشده و در میزراه (مجرایی که منی و ادرار را خارج می کند) بروز می کند. استفاده از کاندوم و شستن مرتب می تواند از بسیاری اختلالات گرفتار کننده ی آلت جلوگیری کند.

آلت تناسلی اندام جنسی مردانه است که منی و ادرار را از بدن خارج می سازد و شامل سه گروه بافت اسفنجی است. وقتی مرد از نظر جنسی تحریک شود این بافت ها از خون تحت فشار پر و بزرگ می شوند تا نعوظ صورت پذیرد.

بیماری پیرونی

در بیماری پیرونی، بخشی از بافت همبند رشته ای آلت تناسلی ضخیم تر می شود و خمیدگی غیر طبیعی به هنگام نعوظ ایجاد می کند. در برخی موارد، آلت تناسلی چنان از شکل طبیعی خارج می شود که آمیزش جنسی دردناک یا حتی غیر ممکن می شود. علت این بیماری، که معمولاً افراد بالای چهل ساله را گرفتار می کند به درستی شناخته نیست. حتی اگر بیماری ادامه یابد، درد نعوظ معمولاً ظرف 12 تا 18 ماه کمتر می شود.

درمان بیماری پیرونی

معمولاً داروهای کورتیکواستروئید برای تسکین درد تجویز می شود. اگر مشکل ادامه یابد، ممکن است عمل جراحی لازم شود.

مراقبت از آلت تناسلی

رژیم غذایی مناسب، ورزش، رعایت بهداشت، مردان را در پیشگیری از اختلالات گرفتار کننده ی اندام های جنسی کمک می کنند:

  • همیشه هنگام استحمام آلت تناسلی خود را خوب بشویید. اگر ختنه نشده اید، پوست حشفه را عقب بکشید و سر آلت تناسلی را به منظور جلوگیری از تجمع ترشحات چربی تمیز کنید.
  • دست کم هفته ای یک بار آلت تناسلی را با روغن اسانس درخت چای (یک ترکیب ضد باکتری است) مخلوط با یک روغن حامل مثل روغن بادام ماساژ دهید.
  • برای بهتر کردن توان جنسی و ظاهر مناسب به طور منظم ورزش کنید.
  • ورزش ماهیچه های تناسلی را (که ادرار کردن را ممکن می کند) به طور منظم انجام دهید: به مدت سه ثانیه آن ها را منقبض و بعد رها کنید.

منبع: متخصص ارولوژی تهران

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان