درمان‌های دارویی بزرگی پروستات

[sbu_post_image]

افزایش حجم پروستات  ربطی به گروه مردان در معرض خطر ندارد.به علتی هنوز ناشناخته، پروستات تمام مردان با افزایش سن، از 40 سال به بعد، حجم بیشتری پیدا می‌کند. این پدیده ای طبیعی است. در عوض، تمام مردان دچار مشکل در ادرار کردن نمی‌شود، و زمانی که این مشکل پیش می‌آید، آنها این موضوع را خیلی جدی نمی‌گیرند.

عوارض درمان جراحی آدنوم پروستات ممکن است عوارض جانبی داشته باشد انزال پَسرو
مشکلات نعوظ
انزال پسرو به سمت جلو نمی‌رود، به سمت مثانه خواهد رفت. بنابراین باعث باروری خواهد شد. این تنها اثر جانبی جنسی جراحی است. سیستم نعوظ دچار مشکلی نخواهد شد. پروستات سرطانی رایج بین مردان بالای 50 سال است و دومین علت مرگ بر اثر سرطان بعد از سرطان ریه محسوب می‌شود.

درمان بزرگی پروستات

درمان بزرگی خوش خیم پروستات به دو صورت دارویی و جراحی است. نوع درمان بستگی به وضعیت بیمار دارد.

درمان‌های دارویی بزرگی پروستات

 – شل كننده‌های عضلات پروستات: مهم‌ترین داروهای استفاده شده در درمان بزرگی خوش خیم پروستات هستند. این داروها موجب بهبود جریان ادراری و تخفیف علایم می‌شوند، اما تاثیری بر اندازه پروستات ندارند. عوارض این داروها عبارتند از سرگیجه هنگام تغییر وضعیت از نشسته به ایستاده، احساس سبكی سر، ضعف و …

– فیناستراید: دارویی است كه به تنهایی اثر كمی در بهبود علایم ناشی از بزرگی پروستات دارد، اما در موارد كمی باعث كوچك شدن پروستات نیز می‌شود.

عمل جراحی بزرگی پروستات

بیمارانی كه یك یا چند علامت از علایم‌ زیر را دارا باشند به عمل جراحی پروستات نیاز دارند:

– عفونت‌های مكرر ادراری

– سنگ مثانه

– خونریزی مكرر ادراری

– علایم نارسایی كلیه

– عدم پاسخ مناسب به درمان دارویی

روش‌های جدید درمان بزرگی پروستات مانند استفاده از امواج رادیویی، لیزر یا امواج مافوق صوت نیز در حال تحول بوده و هنوز نتایج طولانی مدت آنها مشخص نشده است.

منبع : متخصص پروستات تهران

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان