درمان سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات
درمان سرطان پروستات
درمان سرطان پروستات و مشکلات جنسی

از عوارض  بیماری پروستات میتوان به ناتوانی جنسی،ناتوانی در نعوظ و یا کاهش میل جنسی نام برد.

از نظر روانی ممکن است بیمار نگرانی های پس از جراحی پروستات مثل ترس از درد در آلت تناسلی و یا ترس و استرس از بروز ناتوانی جنسی داشته باشد. این نگرانیها می تواند در کارکرد آمیزشی بیمار اختلال ایجاد کند ،که این مشکلات معمولا موقتی است.

در جراحی پروستات به روش TURP و TUIP احتمال ناتوانی جنسی کم است .ولی در پروستات برداری باز ناتوانی جنسی از عوارض جانبی این جراحی می باشد .چون ممکن است در طی جراحی اعصابی که فعالیت آلت تناسلی را کنترل می کنند آسیب ببیند . که البته امروزه در بعضی بیمارستانها در جراحی های پروستات برداری باز « از روش جدا کردن دقیق اعصاب » استفاده می کنند ،ولی هورمون درمانی نیز میتواند باعث ناتوانی جنسی و در واقع کاهش تمایلات جنسی شود .
ـ عقیمی
بدلیل اینکه با برداشتن پروستات به جای آنکه اسپرم از طریق پیشابراه تخلیه شود در مثانه تخلیه می گردد بیمار قادر به باروری نیست.ولی این عمل هیچ تاثیری روی میل جنسی ندارد.

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان