درمان سرطان کلیه

[sbu_post_image]

راه های درمان سرطان کلیه

1- جراحی

معمول ترین راه درمان است که نوعی از درمان موضعی است و سرطان را در کلیه و مناطق نزدیک درمان می کند. عمل جراحی برای بیرون آوردن کلیه از بدن، نفرکتومی نامیده می شود که انواع گوناگونی دارد. نوع عمل به مرحله تومور بستگی دارد.

نفرکتومی بنیادی (اساسی): سرطان کلیه معمولا با این نوع، درمان می شود. جراح، کلیه را به طور کامل و به همراه غده آدرنال و قسمتی از بافت اطراف برمی دارد. بعضی از عقده های لنفاوی هم برداشته می شوند.

نفرکتومی ساده

جراح فقط کلیه را برمی دارد. بعضی افراد مبتلا به سرطان کلیه مرحله یک، با این روش درمان می شوند.

نفرکتومی بخشی

جراح فقط قسمتی از کلیه که تومور دارد را برمی دارد. این نوع عمل هنگامی انجام می شود که یا فرد تنها یک کلیه دارد و یا سرطان هر دو کلیه را درگیر کرده است. همچنین افراد با تومورهای کوچک که کمتر از 4 سانتیمتر است، با این روش درمان می شوند.

 2- رادیوتراپی و درمان سرطان کلیه

نوعی درمان موضعی است. در آن از پرتوهایی با انرژی بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود.

 3- درمان بیولوژیکی

نوعی درمان سیستمیک است. در این روش از توانایی ذاتی بدن (سیستم ایمنی) برای مبارزه با سلول های سرطانی استفاده می شود.

 4- شیمی درمانی و درمان سرطان کلیه

نوعی درمان سیستمیک است. داروهای ضد سرطان وارد گردش خون شده و به سراسر بدن می رسند. با وجودی که این روش برای بسیاری از انواع سرطان مناسب است، ولی برای سرطان کلیه خیلی مفید نیست.

منبع : تبیان

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان