درمان ناتوانی جنسی،معاینه بیضه

[sbu_post_image]

اندام های تولید مثل مردان و مجرای ادراری آنان در مجموع دستگاهی پیچیده تشکیل می دهند که مستعد ابتلا به انواع اختلالات دردناک است. به ویژه مردان مسن تر ممکن است گرفتار درد ناشی از اختلالات پروستات شوند.

مثانه مستعد ابتلا به عفونت است که باعث درد به هنگام دفع ادرار می شود.

غده ی پروستات واقع در زیر مثانه، به تدریج و با بالا رفتن سن بزرگ می شود. این بزرگ شدن ممکن است به روی مثانه فشار آورده و درد و انسداد در جریان ادرار ایجاد کند.

آلت تناسلی ادرار و منی را از بدن خارج می کند هم ممکن است دچار عفونت یا التهاب شوند.

بیضه ها چنان حساسند که سبک ترین آسیب ها باعث درد شدید در آنها می شود و ممکن است متورم و ملتهب شوند.

درمان ناتوانی جنسی

درمان اختصاصی اختلال نعوظ به وسیله پزشک و برمبنای موارد زیر مشخص می شود:* سن، چگونگی سلامتی کلی و سابقه پزشکی بیمار* میزان گسترش بیماری* تحمل بیمار نسبت به داروها، اقدامات جراحی یا درمان های دیگر* انتظارات درباره سیر بیماری* اولویت های مورد نظر بیمار.

بعضی درمان های مورد استفاده در اختلال نعوظ عبارتند از:* سیلدِ نافیل سیترات(ویاگرا)- داروی Sildenafil citrate(Viagra) نخستین درمان غیرجراحی تأیید شده برای اختلال نعوظ است. این دارو نیاز به تزریق یا داخل کردن از طریق آلت ندارد و در سال 1998 به تأیید اداره غذا و داروی ایالات متحده(FDA ) رسیده است. ویاگرا به طور مستقیم موجب نعوظ نمی شود بلکه بر پاسخ به تحریک جنسی تأثیر می گذارد.

نکته:در صورت استفاده از ویاگرا به موارد زیر توجه کنید:

1 . اگر داروهای حاوی نیترات، مثل نیتروگلیسیرن مصرف می کنید نباید از ویاگرا استفاده نمایید زیرا ممکن است فشارخونتان به شدت کاهش یابد.2 . زنان و کودکان نباید از ویاگرا استفاده کنند. 3 . علت اختلال در نعوظ باید به وسیله پزشک و با استفاده از سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی تعیین شود. 4 . مردان مبتلا به نعوظ پیوسته(مثلاً در بیماری کم خونی سلول داسی، لوسمی یا میلوم متعدد) یا مردانی که شکل آلت آنها غیر طبیعی است نباید از ویاگرا استفاده کنند.5 .نام داروهایی که مصرف میکنید(از جمله داروهای بدون نیاز به نسخه) را به پزشک اعلام نمایید زیرا ممکن است با ویاگرا تداخل داشته باشد.6 . مصرف ویاگرا، توأم با سایر داروهای مخصوص اختلال نعوظ مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین مصرف توأم این داروها توصیه نمی شود.

ایمپلنت (کاشت)آلت

درمان بیماری پیرونی

معمولاً داروهای کورتیکواستروئید برای تسکین درد تجویز می شود. اگر مشکل ادامه یابد، ممکن است عمل جراحی لازم شود.

پارافیموز

کشیدگی بیش از حد پوست سر آلت تناسلی (حشفه) که به راحتی کنار نمی رود و باعث نعوظ دردناک و ناراحتی به هنگام آمیزش جنسی می شود. در پارافیموز، پوست حشفه چنان سفت است که درد ناحیه ی پایین پاره و باعث تورم و درد می شود.

تورم را با گذاشتن کیسه ی یخ می توان کاهش داد. پوست حشفه را می توان با فشردن آلت به حالت عادی بازگرداند. در برخی موارد، یک جراحی کوچک برای برداشتن پوت حشفه لازم می شود. این مشکل در افراد ختنه شده روی نمی دهد.

معاینه بیضه

تورم غیر عادی بیضه ممکن است نشانه ی یک گرفتاری جدی مثل سرطان بیضه باشد و باید هرچه زود تر به پزشک مراجعه کرد. به طور منظم باید هر دو بیضه را معاینه کنید. بیضه ی سرطانی معمولاً سفت است و فشار دادن آن حساسیت ایجاد نمی کند.

کیسه ی بیضه را به آرامی در دست بگیرید و تمام سطح بیضه را برای یافتن توده های غیر طبیعی روی آن با دست بررسی کنید.

منبع : متخصص ارولوژی تهران و کتاب راهنمای پزشکی خانواده- بیماری های کلیه و مجاری ادرار

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان