زگیل‏ ناحیه تناسلی

[sbu_post_image]

زگیل‏ ناحیه تناسلی مشکل شایع و نگران کننده‏ای است. اين بيماري يكي از شايع ترين بيماري هاي مقاربتي در جهان است كه به آن HPV نيز مي گويند.حدود 24 ميليون آمريكايي به نوع ويروس آلـوده هستند و سالانه 5/5ميليون مورد جديد در آمريكا گزارش مي شود. زگیل‏های تناسلی در زنان ممکن است، داخل گردن رحم یا داخل راست روده را گرفتار کنند و باید در این زمینه مردم را آگاه کرد.

ویروس‏هایی که باعث به وجود آمدن زگیل می‏شوند مربوط به خانواده‏ای از ویروس‏ها بنام پاپیلوما هستند. كه درحال حاضرحدود 60 نوع از آن شناسايي شده كه تنها بعضي ازآنها منجر به زگيل پوستي مي گردند. حدود يك سوم ازانواع HPV ازطريق مقاربت جنسي  گسترش مي يابد. دوره ي كمون اين بيماري1تا20ماه است. ظاهر یک زگیل بستگی به محل پیدایش آن دارد. زگیل‏ ناحیه تناسلی مشکل شایع و نگران کننده‏ای در افراد بالغ به شمار می‏روند و اکثراً کوچک و صاف هستند، ولی می‏توانند باریک و بلند هم باشند.
سطح این زگیل‌ها نرم بوده و بر خلاف بقیه زگیل‏ها زبر و پوسته‏ پوسته نیستند. ویروس‏هایی که عامل زگیل‏های تناسلی هستند به ندرت باعث زگیل‏های دست یا پا می‏شوند. زگیل‏های تناسلی با سرطان‏های ناحیه تناسلی مرتبط هستند و می‌توانند، باعث بروز سرطان دهانه رحم ‌شود. معمولاً درمان زگیل‏های تناسلی از همه موارد دیگر زگیل مشکل‏تر است. درمان دارویی وجود ندارد و بهترین درمان فریز کردن با نیتروژن است.

متأسفانه با افزایش موارد این بیماری مواجه هستیم اما به علت محدودیت‌های فرهنگی متأسفانه امکان اطلاع رسانی مناسب در این زمنیه وجود ندارد در حالی که لازم است هشدارها و آگاهی های لازم در این زمینه به مردم داده شود تا از انتشار این بیماریهای واگیر در جامعه جلوگیری شود.

منبع: پرشین وی

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان