سرطان بیضه، بیماری پروستات

[sbu_post_image]

 

اندام های تولید مثل مردان و مجرای ادراری آنان در مجموع دستگاهی پیچیده تشکیل می دهند که مستعد ابتلا به انواع اختلالات دردناک است. به ویژه مردان مسن تر ممکن است گرفتار درد ناشی از اختلالات پروستات شوند.

مثانه مستعد ابتلا به عفونت است که باعث درد به هنگام دفع ادرار می شود.

غده ی پروستات واقع در زیر مثانه، به تدریج و با بالا رفتن سن بزرگ می شود. این بزرگ شدن ممکن است به روی مثانه فشار آورده و درد و انسداد در جریان ادرار ایجاد کند.

آلت تناسلی ادرار و منی را از بدن خارج می کند هم ممکن است دچار عفونت یا التهاب شوند.

بیضه ها چنان حساسند که سبک ترین آسیب ها باعث درد شدید در آنها می شود و ممکن است متورم و ملتهب شوند.

عوارض سرطان بیضه

در اثر بیماری روابط شما با خانواده و دوستان ممکن است تغییر کند بعضی اوقات صحبت کردن با همسر و نزدیکان دلواپسی ها و احساسات مهیجی که دارید برای شما مشکل می شود شما از آن می ترسید که با صحبتهای خودتان انها را دلگیر کنید و آنها از حرف زدن با شما پرهیز کنند چون از آن می ترسند که بر زخم شما نمک بپاشند بهتر است خودتان صحبت را آغا ز کنید این حالات همه طبیعی و برای کلیه بیماران این دسته صادق است .

بعضی از مردها ترجیح می دهند که خود به تنهایی دنبال درمان خویشتن را بگیرند و از صحبت کردن با دوستان و خانواده اجتناب نمایند این نیز کاملا طبیعی است ونباید از طرف کسانی که مایل به کمک و مساعدت به بیمار هستند به عنوان رد کردن احسان تلقی شود .

از طرفی ممکن است مشکلاتی در خانواده وجود داشته باشد که چگونه و چه وقت باید این خبر را به بچه ها داد و به انان گفت که پدرتان به بیماری سرطان بیضه مبتلا یا اینکه مریض است و آیا عاقلانه است به آنان اجازه داده شود برای عیادتش به بیمارستان روند ؟ هریک از افراد و خانواده ها به سلیقه ی خود با این امر روبه رو می شوند و به اینگونه سوالات با روش خاص خود پاسخ می دهند صرفنظر از اینگونه مشکلات بیشتر روابط دست نخورده برجای می ماند و دربسیاری موارد بهبود می یابد .

 بیماری پروستات

 

پیشگیری از پروستات

از 50 سالگی در صورت عدم سابقۀ خانوادگی، معاینۀ سالانۀ سرطان پروستات باید آغاز شود.معاینۀ سالانه برای مردان از 50 تا 75 سالگی توصیه می‌شود. در مواردی که سابقۀ خانوادگی این بیماری وجود داشته باشد، توصیه می‌شود که معاینات از 45 سالگی آغاز گردند.

بهترین درمان سرطان بیضه

پژوهشهای علمی برای یافتن راههای بهتر برای درمان بسیاری از سرطانها ادامه دارد و سمینوماس و تراتوموماس نیز جزو آنهاست این گفته چنین معنی می دهد که ممکن است همان روز اولی که به پزشک یا درمانگاه مراجعه نمودید و یا پس از انکه پرستاری و رسیدگی به بیماری شما آغاز شد از شما دعوت شود تا در تحقیقات پزشکی شرکت جوئید .

پزشکان و پرستاران هر پروژه ایی را برای درمان شما در نظر داشته باشند به تفصیل با شما در میان خواهند گذاشت . و درباره ی آن به شما توضیح خواهند داد .

قبل از انکه به ذخیره کردن اسپرم در بانک هایی که ویژه ی این کار است اقدام شود نمونه ای از منی را تجزیه می کنند تا معلوم شود منی فرد تا چه حد حاوی اسپرم است تنها در صورتی اسپرم را در بانک ذخیره می کنند که نمونه ای که از بیمار گرفته می شود در حد مطلوب اسپرم فعال داشته باشد

اگر قرار باشد که اسپرم در بانک نگهداری شود نمونه های چندی از آن در ساعات مختلفه ی یک روز مورد نیاز است هنگامیکه به شما برای اینکار وعده ی ملاقات داده می شود پزشک یا مسئول مربوطه اطلاعات لزم را به ششما خواهد داد .

اسپرم شما را منجمد و آن را در بانک ذخیره می نمایند بعدها چنانچه لازم افتد از آن برای تلقیح مصنوعی یا تخم پاشی استفاده می کنند به عبارت دیگر آن را در رحم همسر شما قرار می دهند .

چنانچه بعضی از مردها شمارش اسپرم ناچیزی داشته باشند ولوآنکه اینان سرطان بیضه نداشته باشند چندان غیر طبیعی نیست در هر حال اضطراب این امر بسیار کمتر از آن است که به شما گفته شود شما نمی توانید اسپرم خودتان را در بانک نگهداری کنید اگر داشتن خانواده و فرزند برای شما آن ادازه مهم است راه حل های دیگری هست .

منبع: متخصص ارولوژی تهران

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان