سرطان بیضه و بهترین درمان سرطان بیضه

[sbu_post_image]

درمان سرطان بیضه

تنها راهی که با آن می توان سرطان بیضه را درمان کرد و نوع سلولهای درون آن را تشخیص داد عمل   ارکیدکتومی ، عمل جراحی است که بوسیله ی آن و با بیهوشی کامل بیضه ی بیمار را برمیدارند این کار ضمنا اولین گام در راه درمان سرطان بیضه نیزمی باشد .

احتمال دارد که برای این جراحی لازم شود که شما بین دو یا سه روز در بیمارستان بستری گردید .

سلولهای بیضه را در زیر میکروسکوپ آزمایش می کنند . هنگامیکه به وجود نوعی سرطان مشکوک باشند یک ( نمونه ای از سلول ها ) برای آزمایشات بعدی می گیرند در هر حال در صورت موجود بودن سرطان بیضه احتمال آنکه بیماری به سایر قسمت های بدن سرایت کند همواره موجود است تنها راه بدون خطری که می توان بیماری را تاکید کرد همین عمل (( ارکیدکتومی )) است .

نوع تومور که تشخیص داده شده و معلوم شد که از نوع (( سمینوما )) یا (( تراتوما)) است و آیا پیشرفت خود به سایر قسمتهای بدن را شروع کرده است یا نه ؟ درمانهای بعدی را آغاز   می کنند پزشک ازشما میخواهد که خود را برای انجام آزمایشهایی حاضر کنید تا به وسیله ی آنها مراحل بیماری شما را تشخیص دهد و درمان شما را بر آن پایه متمرکز سازد .

این همان زمان نگران کننده و پر اضطراب برای شما خانواده و دوستان شماست تا می توانید از پزشک خود سوال کنید واهمه نداشته باشید سوال ها را تکرار کنید پزشک شما برای پاسخ دادن به شما آنجا نشسته است اگر جواب را نفهمیدید یا فراموش کردید دوباره بپرسید بعضی افراد به این نتیجه رسیده اند که اگر درد خودشان را با نزدیکترین افراد یا پزشکان درمیان گذارند این کار به آنها کمک می کند بنابراین شما هم این رویه را در پیش گیرید و بپرسید .

بهترین درمان سرطان بیضه

پژوهشهای علمی برای یافتن راههای بهتر برای درمان بسیاری از سرطانها ادامه دارد و سمینوماس و تراتوموماس نیز جزو آنهاست این گفته چنین معنی می دهد که ممکن است همان روز اولی که به پزشک یا درمانگاه مراجعه نمودید و یا پس از انکه پرستاری و رسیدگی به بیماری شما آغاز شد از شما دعوت شود تا در تحقیقات پزشکی شرکت جوئید .

پزشکان و پرستاران هر پروژه ایی را برای درمان شما در نظر داشته باشند به تفصیل با شما در میان خواهند گذاشت . و درباره ی آن به شما توضیح خواهند داد .

قبل از انکه به ذخیره کردن اسپرم در بانک هایی که ویژه ی این کار است اقدام شود نمونه ای از منی را تجزیه می کنند تا معلوم شود منی فرد تا چه حد حاوی اسپرم است تنها در صورتی اسپرم را در بانک ذخیره می کنند که نمونه ای که از بیمار گرفته می شود در حد مطلوب اسپرم فعال داشته باشد

اگر قرار باشد که اسپرم در بانک نگهداری شود نمونه های چندی از آن در ساعات مختلفه ی یک روز مورد نیاز است هنگامیکه به شما برای اینکار وعده ی ملاقات داده می شود پزشک یا مسئول مربوطه اطلاعات لزم را به ششما خواهد داد .

اسپرم شما را منجمد و آن را در بانک ذخیره می نمایند بعدها چنانچه لازم افتد از آن برای تلقیح مصنوعی یا تخم پاشی استفاده می کنند به عبارت دیگر آن را در رحم همسر شما قرار می دهند .

چنانچه بعضی از مردها شمارش اسپرم ناچیزی داشته باشند ولوآنکه اینان سرطان بیضه نداشته باشند چندان غیر طبیعی نیست در هر حال اضطراب این امر بسیار کمتر از آن است که به شما گفته شود شما نمی توانید اسپرم خودتان را در بانک نگهداری کنید اگر داشتن خانواده و فرزند برای شما آن ادازه مهم است راه حل های دیگری هست .

تومور بيضه در مردان سنين 25 تا 34 سالگي. شايع‌ترين تومور است

يكي از بيماري‌هايي كه هميشه، حتي شنيدن اسم آن هم خوشايند نيست، سرطان است. انواع و اقسام سرطان‌ها را داريم كه از فرق سر تا نوك پاي هر كسي را مي‌تواند مبتلا كند. هر كدام در سن خاصي شايع‌تر هستند و راه‌هاي تشخيص و درمان مخصوص به خود را دارند. ولي در كل تشخيص سريع همه آنها مي‌تواند سير بيماري و روند درمان را كاملا تحت تا‡ثير قرار دهد.

منبع: متخصص ارولوژی تهران

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان