سرطان دستگاه ادراري

سرطان دستگاه ادراري
سرطان دستگاه ادراري

سابقه ثبت سرطان در جهان به حدود 70 سال قبل باز میگردد اما در کشور ما در حدود 10 سال پیش این امر صورت گرفت. ثبت سرطان از این جهت حایز اهمیت است که ما را برای برنامه ريزي در پيشگيري از بروز سرطان و مراقبت و درمان سرطان توانمند مي کند.

در پژوهشي که پژوهشگران کشورمان در زمينه سرطان دستگاه ادراري تناسلي و مقايسه آن با داده هاي بين المللي انجام شده، آمده است؛ سرطان مثانه دومين (68/11 درصد) و سرطان پروستات سومين (99/7 درصد)سرطان شايع در مردان ايراني است.البته این آمار بدون در نظر گرفتن سرطان پوست است.این آمار در زنان ايراني به سرطان مثانه با جايگاه نهم( 2/3 درصد) میرسد.نتيجه اين پژوهش بيانگر آن است که بروز سرطان مثانه و پروستات در ايران در مقايسه با کشورهاي منطقه و پيشرفته صنعتي از شيوع کمتري برخوردار است. همچنين در ايران ميزان مرگ ومير ناشي از سرطان مثانه و پروستات و کليه و عوارض ناشی از درمان سرطان به روشهای مختلف با ميزان هاي مشابه در کشورهاي نام برده شده مطابقت داشته است.

ولی بر سر اینکه سن بیمار چه تاثیری بر روند سرطان کلیه دارد بين متخصصان اختلاف نظر وجود دارد. چندتن از پژوهشگران کشور طي 18 سال با بررسي 37 بيمار که براي درمان سرطان کليه تحت عمل جراحي قرار گرفته اند متوجه شدند سرطان کليه در افراد جوان مهاجم تر است ولی درمان در اين گروه نشان مي دهد که سن هنگام تشخيص اثر مهمي بر طول عمر دارد.

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان