سیگار و سرطان کلیه

[sbu_post_image] 

 35 درصد موارد ابتلا به سرطان کلیه ناشی از استعمال مواد دخانی است

بر اساس مطالعات انجام شده ۳۵ درصد از موارد ابتلا به سرطان کلیه ارتباط قوی با استعمال سیگار و مواد دخانی دارد. استعمال سیگار و مواد دخانی موجب بروز سرطان های دیگر نیز می شود و تحقیقات نشان می دهد در صورت حذف سیگار و مواد دخانی از سطح جامعه ، به میزان ۴۰ درصد خطر ابتلا به انواع سرطان ها کاهش می یابد.

علاوه بر مصرف سیگار، مصرف خودسرانه داروهایی مانند مسکن،افزایش وزن و چاقی مفرط به ویژه در بین زنان ، خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهند.

همچنین بررسی گستردگی و شیوع سرطان های کلیه در کشور، نحوه برخورد با بیماران مبتلا به سرطان کلیه و آخرین دستاوردهای علمی در تشخیص جراحی رادیو تراپی و درمان های دارویی را از دیگر محورهایی تلاش متخصصان ارولوژی است.

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان