شايعترين بيماريهاي تناسلي زنان

بزرگ کردن آلت تناسلی (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

طول اندام تناسلی(برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

شايعترين بيماريهاي تناسلي زنان

رييس انجمن اورولوژي ايران، عفونتهاي ادراري و بي اختياري ادرار را از شايع ترين بيماريهاي سيستم ادراري و تناسلي زنان دانست و خاطرنشان کرد: با ورزش و تقويت عضلات احتمال ابتلا به بي اختياري ادرار،استرس واضطرار کاهش مي يابد. به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمدعلي زرگر، رييس يازدهمين کنگره انجمن اورولوژي ايران، با بيان اين که عفونتهاي ادراري و بي اختياري ادرار از شايع ترين بيماريهاي دستگاه ادراري و تناسلي زنان است.

اين بي اختياري را شامل دو نوع بي اختياري استرس و بي اختياري اضطراري دانست و گفت: بي اختياري استرس از انواع شايع بي اختياري ادرار در زنان است. در اين نوع بي اختياري زنان به دنبال سرفه شديد، خم و راست شدن، انجام کارهاي فيزيکي و در کل افزايش فشار شکم، دچار بي اختياري ادرار مي شوند.

وي ادامه داد: امروزه داروهاي جديدي براي درمان اين اختلال وارد بازار شده است. همچنين جراحي هاي مختلف براي درمان آن به کار گرفته مي شود. به طور کلي متخصصان دو رشته اورولوژي و زنان و زايمان قادر به درمان اين بيماري هستند، امروزه حداقل 50 متخصص اورولوژيست زن در کشور مشغول فعاليت مي کنند، اما درمان موارد پيشرفته اين بيماري به متخصصان اورولوژي مربوط مي شود.

دکتر زرگر، فاکتور «سن» را عامل ابتلا به بي اختياري ادرار در زنان دانست و گفت: با افزايش سن به دنبال کمبود استروژن، عضلات قدرت نگهداري خود را از دست مي دهند، بنابراين توصيه مي شود زنان به ويژه بعد از زايمان به منظور تقويت عضلات لگن، ورزش را در دستور کار خود قرار دهند.

وي با اشاره به برگزاري يازدهمين کنگره انجمن اورولوژي از 9 تا 12 خرداد ماه در محل کتابخانه ملي ايران گفت: در اين کنگره صاحب نظران برجسته اورولوژي جهان از جمله روساي انجمنهاي اورولوژي اروپا، آسيا و دبيرانجمن هاي اورولوژي کشورهاي عربي به همراه اورولوژيست هاي صاحب نام ايران به منظور ارائه آخرين دستاوردهاي پژوهشي و انتقال اطلاعات و تجربيات، شرکت مي کنند.

دکتر زرگر با اشاره به برگزاري اولين کنگره آندرولوژي و اولين کنگره اورولوژي زنان همراه با يازدهمين کنگره انجمن اورولوژي ايران گفت: به منظور به روز شدن اطلاعات رشته پرستاري اورولوژي، از سه سال قبل همراه با برگزاري کنگره اورولوژي، کنگره پرستاري اورولوژي هم برگزار مي شود. امسال نيز حدود 150 پرستار رشته اورولوژي در اين کنگره شرکت مي کنند.

رييس يازدهمين کنگره انجمن اورولوژي ايران گفت: در اين کنگره مباحثي از قبيل اورولوژي زنان، ناتواني جنسي و عقيمي در مردان، جراحي کليه از طريق پوست، پيوند کليه، تومورهاي دستگاه ادراري و تناسلي و عفونتهاي ادراري مورد بحث و بررسي قرا رمي گيرد.

منبع: نیک صالح

بزرگ کردن آلت تناسلی (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

طول اندام تناسلی(برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان