عفونت های مجاری ادراری

[sbu_post_image]

عفونت مجاری ادراری

عفونت مجاری ادراری به واسطه ی باکتری ها ایجاد می شود و البته باکتری می تواند هر بخشی از دستگاه ادراری را آلوده سازد. بروز این نوع عفونت در بین زنان، 10 بار بیشتر از مردان است. بیش از نیمی از زنان حداقل یک بار در طول زندگی، عفونت مجاری ادراری را تجربه می کنند. برای درمان این عفونت باید باکتری ها از بین بروند و به این منظور باید مصرف غذاهای اسیدی زیاد شود، زیرا محیط اسیدی باکتری های مُضر را از بین می برد.

علایم عفونت ادراری

* درد یا سوزش به هنگام دفع ادرار

* تکرر ادرار

* وجود خون در ادرار

* درد در قسمت زیر شکم

* تب به ویژه در نوزادان و کودکان

از عوامل خطر به وجود آمدن عفونت مجاری ادراری، می توان دیابت، بارداری، باکتری اشریشیاکلی، استفاده از محصولات قوی پاک کننده پوست، استفاده از قرص های ضد بارداری، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها و انسداد مجاری ادراری به دلیل تومور یا توده بدخیم را نام برد.

درمان عفونت ادراری

برای درمان، از چندین نوع آنتی بیوتیک معمولاً به مدت 7 تا 10 روز استفاده می شود که به دستور پزشک معالج صورت می گیرد، ولی درمان های جایگزین هم می توانند به بهبود علایم کمک کنند.

منبع : تبیان

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان