علايم بیماری واريکوسل

 

[sbu_post_image]

بيمار ممکن است با شکايت بزرگي، يا عدم تقارن بيضه ها، درد بيضه، يا پس از ازدواج، با ناباروري مراجعه کند. ولي شايع ترين فرم آن، بدون علامت و بطور اتفاقي است و پزشک حين معاينه، متوجه آن مي شود. در معاينه، بزرگي و تورم عروق بيضه، بخصوص در سمت چپ مشهود است و در حالت ايستاده با افزايش فشار شکمي تشديد مي يابد و در حالت خوابيده از بين مي رود (در صورتي که تورم عروق در حالت خوابيده از بين نرفت، بايستي به نوع ثانويه ي آن شک کرد.

انواع واريکوسل

بيماري واريکوسل از نظر شدت به سه درجه تقسيم بندي مي شود. در نوع درجه يک اتساع عروق فقط حين فشار شکمي در لمس توسط پزشک قابل تشخيص است. در نوع درجه دو با فشار شکمي، اتساع عروق، قابل مشاهده مي شود. و در نوع درجه سه حتي بدون فشار شکمي، اتساع عروق، در حالت ايستاده قابل مشاهده مي باشد. لازم به ذکر است نوع درجه سه از نظر قانون خدمت سربازي در ايران معافيت دايم و انواع درجه يک و دو معافيت از رزم خواهد داشت.

همان گونه که گفته شد ده درصد مردان پس از سن بلوغ، درجاتي از واريکوسل دارند، ولي همه ي آن ها احتياج به درمان ندارند. اگر واريکوسل براي فرد، عارضه يي ايجاد کند، لازم است درمان انجام شود در غير اين صورت احتياج به درمان نيست.

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان