علت اختلال نعوظ چیست

[sbu_post_image]

اختلال در نعوظ

 اختلال در نعوظ در میلیون ها نفر  از مردان وجود دارد.* اگرچه پیش از این به طور شایع تصور می شد که اختلال در نعوظ ناشی از مشکلات روانی  است ، امروزه مشخص شده است که 80 تا 90 درصد از ناتوانی های جنسی اقایان به دلیل مشکلات فیزیکی و معمولاً ناشی  از اختلال خونرسانی به آلت است. پیشرفت های بسیاری در زمینه تشخیص و درمان اختلال نعوظ صورت گرفته است.

علت اختلال عملکرد نعوظ

* عوامل خطر مستقیم اختلال عملکرد نعوظ عبارتند از:* مشکلات پروستات*دیابت نوع 2 *کم کاری بیضه همراه با تعدادی از بیماری های غدد درون ریز* پرفشاری خون*بیماری های عروقی و جراحی عروق* بالا بودن کلسترول خون* پایین بودنHDL * مصرف داروها*اختلالات عصبی*اشکال در انحنای آلت*التهاب آلت*افسردگی*خوردن الکل* ناآگاهی  از مسایل جنسی*روش های ناصحیح جنسی*ارتباط بین فردی ناکافی* بسیاری از بیماری های مزمن، به ویژه نارسایی کلیه و دیالیز* کشیدن  سیگار

سایر عوامل خطر مانند بیماریهای عروقی  و پرفشاری خون را تشدید می کند.*عامل خطر  غیر مستقیمپرقدرتی که با افزایش احتمال بروز عوامل خطر مستقیم فوق در ارتباط  است، سن است** تخمین  زده شده است که حدود 5 درصد  از مردان تا سن 40 سالگی و 15 تا 25 درصد آنها تا 65 سالگی دچار ناتوانی جنسی می شوند. تشخیص دقیق عامل خطر برای پیشگیری یا درمان اختلال نعوظ ضروری است.

ورزش های «کِه گِل»- منقبض کردن و شل  کردن مکرر عضلات لگن که به ورزش های که گل (Kegel exercises ) معروفاست برای پیشگیری  از نشت ادرارمفید واقع می شود. این کار با منقبض  کردن عضله تا زمانی که جریان ادرارکاهش یابد یا متوقف شود و سپس شل  کردن عضله صورت می گیرد. توصیه می شود در بیماران مبتلا بهBPH ، پنج تا پانزده بار  و هربار به مدت 10 ثانیه عضلات را در حالت منقبض نگه دارند و این کار را 3 تا 5 بار  در روز تکرار کنند.

ناتوانی جنسی / اختلال در نعوظ * ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ به عدم توانایی آمیزش  در جنس مذکر  در اثر اختلال در نعوظ یا حفظ ان تا هنگام انزال(خارج  شدن مایع منی) و / یا عدم رضایت از اندازه، سفتی و / یا مدت نعوظ گفته می شود.

منبع :کتاب راهنمای پزشکی خانواده- پروستات و بیماری های آن

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان