علت های ناتوانی جنسی

 

[sbu_post_image]

این عوامل تحریک جنسی مردان را کاهش می دهند

افسردگی و ناتوانی جنسی

مغز مرکز اصلی در ایجاد و پردازش تحریکات جنسی است. در حقیقت هیجان و اشتیاق جنسی از مغز آغاز می شود. بیماری  افسردگی تمایلات جنسی را کاهش داده و در اغلب موارد منجر به اختلالات نعوظ در مردان می شود. از سوی دیگر بسیاری از داروهایی که در درمان افسردگی به کار می روند نیز می توانند تحریکات جنسی را مهار کرده و نعوظ را با مشکلاتی همراه سازند.

الکل و ناتوانی جنسی

در بسیاری از جوامع، افراد برای بهبود  خلق و خوی خود الکل می نوشند. اما افراط در مصرف الکل موجب اختلال در نعوظ می شود. این مشکل معمولا موقتی است و با گذشت زمان برطرف می شود.

داروها و ناتوانی جنسی

بسیاری از داروها عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار داده و با اختلالات نعوظ همراه هستند. برخی داروهای فشارخون، مسکن ها و داروهای ضد افسردگی از این دسته داروها به شمار می روند. مواد مخدر از جمله آمفتامین ها، کوکائین و ماری جوانا نیز موجب بروز مشکلات جنسی در مردان می شوند.

استرس و ناتوانی جنسی

غرق شدن در مسئولیت های بی شمار شغلی و مشکلات روزمره زندگی، نشاط و سرزندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. استرس و اضطراب، بسیاری از بخش های بدن از جمله دستگاه تناسلی مردان را با مشکل روبرو می سازد. مقابله با استرس از طریق ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی مانند ورزش منظم، خواب کافی، تغذیه مناسب و در صورت لزوم مراجعه به پزشک، می تواند وضعیت سلامت و آرامش فرد را بهبود بخشیده و عملکرد جنسی را نیز اصلاح نماید.

خشم و ناتوانی جنسی

رومانتیک و احساساتی بودن در زمانی که شما خشمگین و عصبانی هستید تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد، حتی اگر علت خشم شما ارتباطی به همسرتان نداشته باشد. عدم ابراز خشم و یا ابراز نامناسب آن موجب اختلال در عملکرد جنسی به ویژه در آقایان می شود.

نگرانی و ناتوانی جنسی

نگرانی در مورد این که نتوانید در رابطه جنسی خود موفق عمل کنید، برقراری این رابطه را برایتان مشکل تر می سازد. نگرانی در مورد سایر ابعاد زندگی نیز برعملکرد جنسی شما تاثیر گذار است. نگرانی شما به هر دلیلی باشد موجب ترس و انزوا شده و شما را در چرخه باطلی گرفتار می سازد که نتیجه آن اختلال در زندگی جنسی و رابطه عاطفی می باشد.

میانسالی و ناتوانی جنسی

اضافه وزن و چاقی عملکرد جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان چاق ترشح هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون کاهش یافته و تمایلات جنسی و نعوظ با اختلال روبرو می شوند. همچنین چاقی در اغلب موارد با فشارخون بالا و سخت شدن شریان ها نیز همراه است که در این حالت جریان خون در دستگاه تناسلی مردان کاهش می یابد و نعوظ را با اختلالاتی روبرو می سازد.

عدم اعتماد به نفس و ناتوانی جنسی

وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی توانید از همسر خود توقع داشته باشید که احساس کاملا مثبتی به شما داشته باشد. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی تان شده و کیفیت رابطه جنسی شما را به شدت کاهش می دهد.

کاهش میل جنسی

میل جنسی پایین مترادف با اختلال نعوظ نیست اما بسیاری از عواملی که موجب اختلال در نعوظ می شوند می توانند علاقه و تمایل  شما به رابطه جنسی را نیز کاهش دهند. عدم اعتماد به نفس، استرس، نگرانی و برخی داروها اشتیاق به برقراری رابطه جنسی را کم می کنند.

بسیاری از بیماری ها موجب اختلال در اعصاب، عضلات و جریان خون مورد نیاز برای نعوظ می شوند. دیابت، فشارخون بالا، تصلب شرایین، ضایعات نخاعی و بیماری ام اس می توانند منجر به اختلالات نعوظ شوند. اعمال جراحی برای رفع مشکلات پروستات و مثانه نیز اعصاب و عروق خونی کنترل کننده نعوظ را تحت تاثیر قرار می دهند.

رفع اختلالات نعوظ

شاید به عقیده بسیاری از افراد، مشاوره با پزشک در مورد زندگی جنسی خود سخت و غیر ممکن به نظر برسد، اما این اقدام بهترین و تنها روش موثر برای درمان مشکلات جنسی و بازگشت به زندگی جنسی  سالم است. پزشک منشا مشکل شما را پیدا کرده و با مداخلاتی همچون توصیه به تغییر شیوه زندگی مانند ترک سیگار و کاهش وزن، دارو درمانی، هورمون درمانی، روان درمانی و مشاوره روانشناسی مشکل جنسی شما را معالجه می نماید.

نقش گریه در تمایلات جنسی

اشک زنان میل جنسی مردان را کاهش می دهد.

نتایج مطالعات محققان امریکایی نشان داد زمانی که یک زن گریه می کند، مواد شیمیایی موجود در اشک، پیام هایی را ارسال می کند که موجب کاهش تمایلات جنسی در مردان می شود. چگونگی مکانیسم این عمل هنوز ناشناخته است زیرا اشک فاقد بو می باشد اما حاوی ترکیباتی است که در انسان واکنش ایجاد می کند.

در مایعات بدن انسان همانند جانوران، ترکیبات بسیاری وجود دارد که پیام هایی را به سایر افراد منتقل می کنند. مطالعات اخیر نشان داده اند که عرق انسان حاوی بسیاری از مواد شیمیایی است که پیام های عاطفی مختلفی را به اطرافیان منتقل می کند. در مورد اشک با توجه به این که فاقد بو می باشد، انتقال پیام به روش دیگری صورت می گیرد.

تیم تحقیقاتی برای انجام این مطالعه، اشک زنان شرکت کننده در این تحقیق را که با دیدن یک فیلم غمگین گریه می کردند، جمع آوری نمودند و با انجام چندین آزمایش دریافتند که مردان قادر به  تشخیص اشک واقعی از محلول نمک نیستند. بنابراین از محلول نمک به عنوان محلول کنترل در این مطالعه استفاده شد.

در آزمایش بعدی، از مردان خواسته شد که محلول نمک (محلول کنترل) یا اشک را استشمام کنند. بدین صورت که پارچه آغشته به اشک یا محلول نمک در نزدیکی منافذ بینی مردان قرار داده شد، در حالی که تصاویر زنان در حال گریه بر روی صفحه ای به نمایش درآمده بود و مردان پس از نگاه کردن به این تصاویر باید تعبیر خود را از هر تصویر اعلام می نمودند.

محققان دریافتند که اشک و محلول نمک هیچ تاثیری در برانگیختن حس همدردی و غم مردان ندارد، اما در مردانی که با اشک واقعی زنان مورد بررسی قرار گرفته بودند، کشش و تمایل جنسی به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

در مرحله بعد از مردان خواسته شد در حالی که اشک یا محلول نمک را استشمام می کنند، یک فیلم عاطفی را نیز تماشا کنند و سپس احساس خود را در طول تماشای فیلم بیان نمایند. در طول نمایش فیلم، علایم برانگیختگی جنسی از جمله دمای پوست بدن و ضربان قلب آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که اشک هیچ تاثیری در حس همدردی مردان نداشت اما میل جنسی آنها با زهم کاهش یافته بود.

همچنین شدت علایم فیزیولوژیک تحریک جنسی (دمای پوست بدن و ضربان قلب) در آنها پایین تر گزارش شد. استشمام اشک موجب کاهش میزان تستوسترون نیز شده بود. تستوسترون هورمونی است که در تحریک جنسی مردان نقش دارد.

در آزمایشی دیگر همراه با استشمام اشک، عملکرد و فعالیت مغزی مردان نیز ارزیابی شد. نتایج نشان داد که با بوییدن اشک واقعی، فعالیت بخش هایی از مغز که به تحریک جنسی مربوطند، کاهش می یابد.

این تحقیق بسیار جالب نشان داد که رفتارهای ناخوداگاه انسان، پیام های بسیاری را به اطرافیان ارسال می کند. گریه کردن نیز موجب انتقال یک پیام شیمیایی به دیگران می شود، گرچه مکانیسم دقیق آن هنوز به درستی شناخته نشده است.

منبع : سیمرغ و post

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان