عمل جراحی واريکوسلکتومی

 

[sbu_post_image]

اين سؤالی است که بسياری از بيماران قبل از جراحی سؤال می‌کنند و درجواب بايستی گفت که عمل واريکوسلکتومی‌جهت درمان يا جلوگيری از ناباروری انجام می‌گردد و خود منجر به ناباروری نمی‌گردد و پس از جراحی نيز فرد می‌تواند به فعاليتهای عادی روزمره و انجام ورزش و کار بطور معمول و قبل از جراحی بازگردد. لذا معلوليتی ايجاد نمیکند.

آنچه كه درخصوص واريكوسل اهميت دارد اين است كه اگرچه اين بيماري ريشه‌اي بس كمرنگ در ژنتيك بيمار دارد، اما نقش عوامل پيشگيرانه در جلوگيري از ابتلا به اين بيماري بسيار پررنگ است. از اين‌رو به توصيه‌هاي پزشكی  توجه كنيد:

 1 از پوشيدن لباس‌هاي زير بسيار تنگ اجتناب كنيد و سعي كنيد لباس‌هاي زير راحت باشند.

 2 از ضربه‌زدن‌هاي مكرر همچون پدال زدن اجتناب كنيد.

3 شب‌ها بعد از رسيدن به منزل براي نيم ساعت پاها را بالا نگه داريد تا خون به پايين جريان پيدا كند.

4 از ايستادن به مدت طولاني اجتناب كنيد.

 5 در صورت احساس درد مختصر در ناحيه مذكور سريعا به يك اورولوژيست يا متخصص مجاري كليه مراجعه كنيد و نگذاريد كه درد پيشرفت كند.

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان