عمل رفع سرطان مثانه

 

[sbu_post_image]

درمان سرطان  مثانه

درمان سرطان  مثانه به مهاجم یا غیر مهاجم بودن آن بستگی دارد. برای سرطان  های غیر مهاجمی که زود تشخیص داده می شوند پزشک سعی می کند سرطان  را از طریق یک اشعه الکتریکی شدید که به وسیله سیستوسکوپ وارد مثانه می شود تخریب کند,این روش درمانی فولگوریشن نامیده می شود؛برای سرطان  های کوچک این روش تنها روش لازم است و نیاز به سایر اقدامات نمی باشد.یک روش درمانی دیگر شامل ریختن داروهای شیمی درمانی در درون مثانه است. این روش درمانی هیچ عارضه خاصی را برای شما ایجاد نمی کند.
سرطان های بزرگتر که به درون عضلات دیواره مثانه راه یافته اند باید به وسیله عمل جراحی برداشته شوند. بعضی اوقات قسمتی از مثانه یا تمام آن برداشته می شود,این عمل جراحی سیستکتومی نام دارد .اگر کل مثانه برداشته شود تحت بیهوشی, عمل صورت می گیرد. حالب ( مجرایی که ادرار را از کلیه به مثانه هدایت می کند )به قسمتی از روده کوچک که ایلئوم نامیده می شود, متصل می شود تا ادرار از کلیه به ایلئوم هدایت شود. سپس سوراخی بر روی شکم ایجاد می شود تا ادرارازطریق این مجرااز روده خارج شود.یک کیسه پلاستیکی مخصوص نیز به این سوراخ متصل می شود.
سایر اقدامات درمانی برای سرطان  های مهاجم شامل رادیو تراپی وشیمی درمانی برای سرطان  هایی است که سلول های آن ها به خارج مثانه دست اندازی کرده اند.
ممکن است درمان شما ترکیبی از درمان های ذکر شده باشد.

کموتراپي داخل مثانه‌اي

 از طريق سوند مواد شيميايي به مثانه وارد مي‌شود. اين کار نقش پيشگيرانه و درماني جهت جلوگيري از عود و از بين بردن بقاياي سلول‌هاي سرطان ال سطحي دارد، که هفته‌اي يک بار و براي مدت 6 هفته استفاده مي‌شود. شايع‌ترين داروهاي مصرفي در کموتراپي سرطان مثانه عبارتند از ميتومايسين- C، تيوتپا، دوکسي روبيسين و BCG که BCG داروي انتخابي مي‌باشد.

برداشتن سرطان  از راه مجرا

 از طريق مجراي ادرار با دستگاه رزکتوسکوپ وارد مثانه شده و سرطان هاي سطحي را بر مي‌دارند.

برداشت ناکامل مثانه

که در آن قسمتي از مثانه با عمل جراحي برداشته مي‌شود که اين کار به‌طور معمول در سرطان هاي منفرد بيشتر انجام مي‌شود.

راديکال سيستکتومي

 اين روش در واقع برداشتن ارگان‌هاي مختلف واقع در قدام لگن است که در مردان شامل مثانه با چربي اطراف، پريتوئن روي آن، پروستات و سمينال وزيکول مي‌باشد.

راديو تراپي

شيمي درماني

 مهم‌ترين دارو در شيمي درماني سپس پلاتين است که به تنهايي مي‌تواند باعث درمان 30 درصد از سرطان‌ها باشد.

درمان‌هاي ترکيبي

منبع :متخصص ارولوژی

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان