عمل و جراحی واريکوسل

 

[sbu_post_image]

 

جراحی واريکوسل يا به اصطلاح پزشکی واريکوسلکتومی اقدام به بستن وريدهای بيضه مبتلا می باشد که پس از انسداد اين وريدها بتدريج بدليل عدم حرکت خون، وريدهای مسدود شده کوچک شده و از بين می رود و واريکوسل برطرف می گردد. اين اقدام از طريق برش کوچکی بر روی پوست شکم به طول 4-2 سانتيمتر قابل انجام است.

روشهای جديد جراحی واريکوسلکتومی

روشهای جديد واريکوسلکتومی يکی انسداد عروق از طريق کاتتريزاسيون وريدی و انسداد عروق مبتلا است. که هزينه آن بالاست و درصد موفقيت آن بالا نيست ولی بصورت سرپايي و با کمترين درد انجام می گردد.

لاپاروسکوپی واریکوسل

 روش لاپاروسکوپی ( laparoscopic varicocelectomy ) که امتياز آن برش کوچکتر و بزرگنمايی حين جراحی، ولی بدليل عدم دسترسی جراح به وريدهای فرعی، احتمال عود واريکوسل بيشتر است و همچنين سه برش بر روی پوست بجای يک برش انجام می گيرد.

ميکروسرجری واریکوسل

 روش ميکروسرجری ( microsurgical varicocelectomy ) که به عقيده بسياری بهترين روش جراحی واريکوسلکتومی می باشد. امتيازات آن بزرگنمايی حين جراحی و دسترسی به تمامی وريدهای فرعی می باشد ولی مدت زمان جراحی طولانی تر می گردد و ازنظر تکنيکی نيز مشکل می باشد.

آيا عمل جراحی واريکوسلکتومی ‌منجر به معلوليت يا ناباروری می گردد ؟

اين سؤالی است که بسياری از بيماران قبل از جراحی سؤال می‌کنند و درجواب بايستی گفت که عمل واريکوسلکتومی‌جهت درمان يا جلوگيری از ناباروری انجام می‌گردد و خود منجر به ناباروری نمی‌گردد و پس از جراحی نيز فرد می‌تواند به فعاليتهای عادی روزمره و انجام ورزش و کار بطور معمول و قبل از جراحی بازگردد. لذا معلوليتی ايجاد نمیکند.

آنچه كه درخصوص واريكوسل اهميت دارد اين است كه اگرچه اين بيماري ريشه‌اي بس كمرنگ در ژنتيك بيمار دارد، اما نقش عوامل پيشگيرانه در جلوگيري از ابتلا به اين بيماري بسيار پررنگ است. از اين‌رو به توصيه‌هاي پزشكی  توجه كنيد:

 1 از پوشيدن لباس‌هاي زير بسيار تنگ اجتناب كنيد و سعي كنيد لباس‌هاي زير راحت باشند.

 2 از ضربه‌زدن‌هاي مكرر همچون پدال زدن اجتناب كنيد.

3 شب‌ها بعد از رسيدن به منزل براي نيم ساعت پاها را بالا نگه داريد تا خون به پايين جريان پيدا كند.

4 از ايستادن به مدت طولاني اجتناب كنيد.

 5 در صورت احساس درد مختصر در ناحيه مذكور سريعا به يك اورولوژيست يا متخصص مجاري كليه مراجعه كنيد و نگذاريد كه درد پيشرفت كند.

عوارض واریکوسل،درمان واریکوسل،علت ناباروری،پیشگیری از ناباروری،پیشگیری از پیشرفت واریکوسل، متخصص واریکوسل تهران،دکتر واریکوسل تهران،پزشک واریکوسل تهران

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان