عوارض بیماری واريکوسل

[sbu_post_image]

عوارض واريکوسل شامل ايجاد درد، آتروفي (کوچک شدن سايز و نرم شدن قوام بيضه) و ناباروري است. درد ناشي از واريکوسل دردي با کيفيت احساس سنگيني است، که با فعاليت و ايستادن تشديد يافته و با استراحت بهبود مي يابد.
اگر واريکوسل عارضه يي ايجاد نکند. احتياج به درمان نيست، ولي لازم است بيمار به صورت ماهانه خود را معاينه کند. در صورت کوچک شدن سايز بيضه، يا تغيير در قوام آن، لازم است به پزشک مراجعه کرد. همچنين اگر بيمار مبتلا به واريکوسل ازدواج نکرده يا خواستار داشتن فرزند ديگري در آينده است، بايد هر شش ماه با آزمايش اسپرم، از نظر باروري بررسي شود و در صورت شروع تغييرات و ضعيف شدن نطفه احتياج به درمان دارد.

برخلاف تصور رايج، عمل واريکوسلکتومي جهت درمان يا جلوگيري از ناباروري انجام مي شود و خود منجر به ناباروري نمي شود و پس از جراحي نيز فرد مي تواند به فعاليت هاي عادي و روزمره ورزش و کار خود بازگردد.

منبع : راسخون

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان