ناباروری مردان و زنان

بزرگ کردن آلت تناسلی (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

بزرگ کردن آلت  (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

[sbu_post_image]


هنگامیکه نطفه بسته شده و جنین در رحم مادر طی 9 ماه مراحل رشد و تکامل را سپری تا سرانجام متولد و پا به عرصه دنیا بگذارد، دورانی است که برای مادران اگر چه سخت و حساس است اما در عین حال شیرین و به یادماندنی است.

از لحظه ای که کودک به دنیا آمده و در آغوش گرم مادر آرام می گیرد به گونه ای است که اگر آن را تجربه نکرده باشی شیرینی اش را هرگز درک نخواهی کرد.

پس بی شک دوران بارداری که با مخاطرات زیادی همراه است، دورانی است که مسئولیت بس سنگین و خطیری را بر دوش یکایک پدران و مادران گذارده تا با بهره مندی از تمامی توان و قوا، به شایستگی از پس آن برآیند.

وجود بیش از 40 مرکز درمان ناباروری در ایران و انجام تحقیقات و پژوهش های گسترده در زمینه نازایی و ناباروری، ایران را به قطب درمان های نوین ناباروری در خاورمیانه مبدل ساخته است که این می تواند سرآغازی خوب برای ارائه دستاوردهای جدید محققان کشورمان در حوزه درمان ناباروری باشد.

ابتدا باید به نکته ای توجه کنید و آن اینکه نازایی و ناباروری، دو مقوله متمایز هستند. کلمه نازایی به معنای این است که فرد باردار می شود اما نمی تواند فرزند را نگه دارد در حالیکه فرد نابارور، اصلا باردار نمی شود. به عبارت دیگر، ناباروری نقطه مقابل مقوله نازایی است. البته ناباروری تنها مختص انسان نیست و در حیوانات و بعضا درختان هم این معضل دیده می شود. اینکه بعضا گفته می شود حیوانی تولید مثل ندارد و یا درختی بی بار است، مصداق همین موضوع است.

آمار ناباروری

به طور طبیعی، بهترین سن تولید مثل یا باروری در زنان بین 18 تا 25 سالگی است. بر این اساس، گزارش ها و بررسی ها در کشور نشان می دهد که با احتساب 70 میلیون نفر جمعیت کشور، حدود 10 تا 15 درصد زوج های جوان ایرانی نابارور هستند که رقمی بالغ بر سه میلیون زوج را شامل می شود.

باید بگویم با روش های نوین و پیشرفت علم، هم اکنون امکان درمان ناباروری 85 تا 90 درصد زوج های نابارور در کشور فراهم شده است. ضمن اینکه با حساب امکان بهره مندی از روش هایی مانند رحم اجاره ای یا اسپرم اهدایی، می توان گفت 100 درصد زوج های نابارور می توانند صاحب فرزند شوند.

ناباروری و سن ازدواج

متاسفانه ازدواج های دیرهنگام به عنوان یک عامل اساسی نازایی به شمار می رود. همانطور که قبلا نیز اشاره کردم، بهترین سن باروری برای بانوان 18 تا 25 سال است، در صورتیکه امروزه بیشتر حاملگی های شهری در سن بالاتر از 25 سال صورت می گیرد. ببینید این موضوع در مورد آقایان مشکلی ایجاد نمی کند چراکه آنان تا 70 سالگی هم قدرت باروری دارند و البته زنان بسیاری هم در سنین حتی بالاتر از 35 سال صاحب فرزند شده اند؛

اما به هر حال بدیهی است افزایش سن می تواند آثار نامطلوبی را نیز بر جنین بگذارد. با تمامی این اوصاف، توصیه اکید من به تمامی جوان های کشورم این است که “علاج واقعه قبل از وقوع” باید باشد.

حالا که تصمیم دارید دیر ازدواج کنید، لااقل قبل از پیمان بستن برای شروع یک زندگی مشترک، تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنید. انجام تست های غربالگری و مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج، برای یقین پیدا کردن زوجین نسبت به نداشتن هرگونه مشکل باروری لازم و ضروری است که این مسئله از ایجاد برخی کدورت ها پس از آغاز زندگی مشترک جلوگیری می کند.

نکته دیگری که در اینجا لازم می دانم به آن اشاره کنم این است که انجام تست های غربالگری نباید تنها مختص زنان باشد چرا که مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید تست اسپرم برای آنان صورت گیرد. این کار نیاز به فرهنگ سازی گسترده دارد.

منبع : تبیان

بزرگ کردن آلت تناسلی (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

بزرگ کردن آلت  (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

بزرگ کردن آلت تناسلی (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

  درمان ناباروری (برای مشاهده فیلم کلیک کنید)

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان