نگرانی درباره وازکتومی

[sbu_post_image]

برخی آقایان وقتی به تعداد دلخواه فرزندان خود می‌رسند، به فکر روشی برای پیشگیری دایمی می‌افتند. وازکتومی، انتخاب خوبی برای آنهاست، اما 6 نگرانی زیر، جلوی برخی از آنها را برای انجام این کار می‌گیرد.

 عوارض وازکتومی

وازكتومی و پیری زودرس

اگر منظور از پیری زودرس، سفید شدن زودرس موهاست که باید گفت این مساله بیشتر علت ارثی دارد و در برخی از بیماری‌ها نیز دیده می‌شود. با توجه به اینکه در وازكتومی فقط راه خروج اسپرم‌ها از بیضه بسته می‌شود، هیچ‌گونه اختلالی در عملكرد عمومی ارگان‌های بدن و سیستم بدن ایجاد نمی‌گردد و به همین دلیل باید گفت پیری زودرس هیچ ربطی به وازكتومی ندارد.

وازكتومی  و سرطان‌

با توجه به تحقیقات فراوان علمی انجام شده، احتمال بروز سرطان پروستات و بیضه بعد از وازكتومی افزایش نمی‌یابد و ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

وازكتومی و اختلالات ادراری

سیستم ادراری از نظر آناتومی کاملا جدا از سیستم تناسلی است. در وازكتومی کار روی سیستم تناسلی انجام می‌شود و سیستم ادراری کاملا دست نخورده باقی می‌ماند، بنابراین پس از وازکتومی هیچ مشکل ادراری به وجود نخواهد آمد.

وازكتومی و بیماری قلبی و فشار خون

پس از وازكتومی، استرس‌های زندگی فرد (كه خود یکی از عوامل تشدیدكننده بیماری‌های قلبی‌ عروقی و فشار خون بالا است) كمتر می‌شود. از طرف دیگر، در جوامع پیشرفته وازكتومی یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری است که استفاده از آن در حال افزایش است.

 وازكتومی و كمردرد

بر خلاف تصور برخی از مردم كه جریان مایع منی و تشكیل نطفه را مرتبط با كمر می‌دانند، جریان مایع منی مربوط به بیضه‌ها، كیسه‌های منی و پروستات بوده و ارتباط خاصی با كمر و بیماری‌های آن ندارد.

  وازكتومی و ریزش مو

وازکتومی هیچ‌ گونه تغییری در هورمون‌های مردانه به وجود نمی آورد و باعث ریزش مو نمی‌شود.

منبع : تبیان

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان