پر کاری غده فوق کلیه

 

[sbu_post_image]

این نوع چاقی به دلیل پرخوری نیست. علائمی مانند ضعف عضلانی، فشارخون بالا، افزایش قندخون و چاقی، ناشی از اختلال غده تیروئید و غده فوق کلیوی است.

افرادی که چاق هستند و فقط این چاقی به تنه آنها ختم می شود و دست و پاهای لاغری دارند ناشی از پر کاری غده فوق کلیوی است.

چاقی می تواند به دلایلی مانند کم کاری تیروئید، پر کاری غده فوق کلیه، ژنتیک، تغییرات فعالیت فیزیکی و افزایش مصرف مواد کالری زا باشد.گاهی چاقی می تواند با بیماری های دیگر همراه شود و چاقی مربوط به غدد و سوخت و ساز هم می شود که چاقی شکمی در این افراد بیشتر دیده می شود.

همچنین علاوه بر چاقی شکمی، تجمع چربی در پشت گردن با دست و پاهای لاغر مربوط به بیماری غدد فوق کلیوی است که از نوع چاقی مرکزی به شمار می رود.

علائمی مانند ضعف عضلانی، فشارخون بالا، افزایش قندخون و چاقی، ناشی از اختلال  غده تیروئید و غده فوق کلیوی است.

کم کاری تیروئید معمولا با سی کیلو اضافه وزن همراه است و با مصرف قرص های تیروئید وزن افراد کم نمی شود، در نهایت کاهش میزان کالری دریافتی و ورزش از درگیری فرد چاق با بسیاری از بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

منبع : سیمرغ

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان