کاهش حجم مثانه

[sbu_post_image]

با افزايش سن، حجم مثانه کاهش ‌يافته و ماهيچه‌هاي مربوط به آن ضعيف مي‌شود که سبب بي‌اختياري ادراري در سالمندان مي‌شود.بي‌اختياري اداراري يک اختلال شايع در سنين بالا مي‌باشد اما معمولا افراد از گزارش آن شرم دارند.

زنان به ويژه افرادي كه زايمان‌هاي متعددي داشته‌اند در کنترل ادرار به خصوص هنگام سرفه، عطسه و حتي خنديدن مشکل دارند.

اين مشکل قابل حل است و براي برطرف شدن آن بايد به پزشک مراجعه شود، نوشيدن آب در طول روز به مقدار 6 تا 8 ليوان، اجتناب از نوشيدن آب بعد از ساعت 8 شب، پوشيدن لباس‌هاي آزاد و راحت، اجتناب از ورزش‌هاي سخت، تقويت مثانه، تقويت عضلات کف لگن و رفتن به توالت هر دو ساعت يك بار را از مواردي عنوان كرد كه افراد مبتلا، بايد به آن توجه خاصي داشته باشند.

در زمان ادرار کردن، عضلات شکم را سفت کنيد سپس به آرامي با دست زير شکم را به سمت پايين فشار دهيد اين فشار به مثانه منتقل شده و به تخليه ادرار کمک مي‌کند.

منبع : نیک صالحی

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان