کمردرد در رابطه جنسی

 

[sbu_post_image]

داشتن رابطه ی جنسی با وجود کمر درد

کمر درد از نظر ماهيت درد به سه دسته تقسيم می شود:

1- کمر درد گذرا : دردی ناگهانی و شديد در ناحيه کمر و ناشی از انجام حرکات نامناسب و يا کشيدگی بيش از حد ستون فقرات است. هر چند که اين درد گذرا است اما هيچگاه نبايد کم اهميت شمرده شود، چرا که ميتواند اخطاری برای عود مجدد آن باشد و سريعا” بايد جهت جلوگيری از تکرار آن اقدام شود.

2- کمر درد حاد: يک درد حاد در ناحيه کمر است که در اثر قرار گرفتن در وضعيتهای غلط، خم شدنهای مکرر و به مدت طولانی و يا ضربه به ستون فقرات کمری ايجاد می شود. کمر دردی که کمتر از يکماه از شروع آن     می گذرد را حاد می نامند. نشانه وقوع آسيب بافتی بوده و بدرجات مختلفی در فرد ايجاد ناتوانی می کند.

 هر چند که آسيب کوچک باشد ولی بايد مراقب بود و از تکرار آن جلوگيری کرد. برای اين منظور در وهله اول بايد درمان علامتی جهت کنترل درد انجام شده و سپس در مورد بهبودی کامل اقدام و تمامی فعاليتهای طبيعی ستون فقرات را به شکل اوليه خود بازگرداند. 

البته اولين وقوع حمله حادکمر درد، نيازی به نگرانی ندارد و ليکن بايد پيامدهای آن را در نظر گرفت و هر چه زودتر برای رفع آن اقدام نمود در غير اينصورت صدمه و جراحت شدت پيدا کرده و دوره ناتوانی ادامه خواهد يافت . به طوريکه طبق آمار، شانس بازتوانی موفق در بيمارانيکه کمر درد آنها بيش از 6 ماه مقاومت می کند کاهش يافته و حتی پس از سه ماه مقاومت درد، وضعيت روحی و روانی بيمار تغيير خواهد کرد. پس به طور جدی با تکرار يک حمله شديد کمر درد مقابله کنيد.

3- کمر درد مزمن: کمر دردی  که بيش از يکماه از بروز آن می گذرد را مزمن می نامند. کمر درد مزمن در واقع در اثر عدم درمان و يا مقاومت به درمان کمر درد حاد ايجاد می گردد. بديهی است که درمان به موقع و مناسب درد حاد، همواره درد مزمن را به حداقل می رساند، درد مزمن کمر بايد به عنوان يک علامت جدی تلقی شده و کليه معاينات بالينی و آزمايشات پاراکلينيکی جهت بيماريهای سيستمتيک انجام گردد.

بعضی از افرادی که دارای کمر درد می باشند تصور می کنند که داشتن رابطه جنسی برای آنها غیر ممکن است. اما روشهایی

وجود دارد که می توانید توسط آنها کمر درد خود را در حین رابطه ی جنسی تسکین دهید.

 

1-    یکی از این روشها گوش دادن به موسیقی در هنگام رابطه است. تحقیقات نشان می دهند که موسیقی همانند دارو به تسکین درد کمک می کند.

2-    ماساژ دادن ماهیچه های کمر و گردن نیز به کاهش درد کمک می کند.

3-    ورزش یوگا انجام دهید. ورزش یوگا به شما هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی کمک می کند و باعث می شود که بهتر بتوانید درد های خود (و از جمله کمر درد) را مدیریت کنید.

4-    اطلاعات بیشتری در مورد آناتومی بدن خود کسب کنید. زیرا لگن که در برگیرنده ی اندامهای جنسی است، به عنوان یک پایه نیز برای حفظ تعادل ستون فقرات عمل می کند. بنابراین اگر در مورد آناتومی و ساختمان لگن اطلاعاتی داشته باشید می توانید به تاثیر آن بر روی سلامت ستون فقرات نیز پی ببرید.

5-    ماهیچه ها و عضلات کف لگن خود را تقویت کنید. این ماهیچه ها علاوه بر اینکه در هنگام برقراری رابطه جنسی فعالیت بیشتری دارند، به سلامت ماهیچه های کمر نیز کمک می کنند.

 

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان