شايع ترين بيماري هاي اورولوژي افراد مسن است

بي اختياري ادرار  از شايع ترين بيماري هاي اورولوژي افراد مسن است:

 15 تا 30 درصد افراد مسني كه در خانه زندگي مي كنند، يك سوم افرادي كه مراقبت ويژه دريافت مي كنند و نيمي از افرادي كه در منزل از آنها پرستاري مي شود، با بي اختياري ادرار بيماري درگيرند. در اغلب موارد بي اختياري ادرار افراد مسن به عنوان بخش طبيعي از پروسه سني اين افراد در نظر گرفته مي شود، بي اختياري ادرار اغلب در هر سني قابل درمان و معالجه است.

اما برخورد با هر يك از رده هاي سني جهت معاينه با يكديگر متفاوت است. در هر سني كنترل ادرار نه تنها به كفايت عمل سيستم ادراري تحتاني بستگي دارد بلكه به حضور ذهن مناسب و توانايي انجام حركت مناسب نيز وابسته است. اين در حالي است كه با افزايش سن در هر دو جنس مرد و زن، بدون وجود بيماري نيز تغييراتي در سيستم ادراري تحتاني به وجود مي آيد كه از جمله آنها مي توان به كاهش انقباضات مثانه، ظرفيت مثانه و توانايي به تعويق انداختن ادرار اشاره كرد. در سنين بالادفع مايع در شب حتي بدون اختلال وريدي، بيماري كليه و نارسايي قلبي يا پروستاتيسم اغلب افزايش مي يابد كه معمولااين امر علت اختلال خواب اين دسته از افراد مي باشد.

منبع:مگیران

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان