درمان بی ‌اختیاری ادراری

درمان بی ‌اختیاری ادراری

تشخیص دقیق نوع بی ‌اختیاری ادراری مهم‌ ترین مسئله در درمان موفق است. اگر شما به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید و علائم ‌تان را کاملا به پزشک توضیح دهید، او می ‌تواند با تست‌ های مختلف از جمله نوار ادراری و نوار مثانه نوع بی‌ اختیاری ادراری شما و درمان آن‌ را مشخص کند و علت ایجاد آن ‌را نیز به شما توضیح دهد.

 نحوه درمان بی ‌اختیاری ادراری :

 درمان ‌های مختلفی از قبیل درمان دارویی، درمان‌ های فیزیوتراپی (تمرین عضلات کف لگن که عضلات ضعیف را قوی می ‌سازد) و دیگر درمان ‌های سرپایی و درمان‌ های جراحی در موارد شدید، بی‌اختیاری شما را کاملا رفع می ‌کند.

یک زندگی سالم با تغذیه مناسب و فعالیت ورزشی کافی از دوران نوجوانی برای دختران وورزش ‌های مناسب در دوران پس از ازدواج و حاملگی می‌ تواند پیشگیری‌ کننده بی ‌اختیاری ادراری در سنین بالا باشد. رژیم سرشار از ویتامین C سبب تقویت عضلات کف لگن و جلوگیری از بروز بی ‌اختیاری ادراری می ‌شود.

ابتلا به دیابت یکی از علل بروز بی ‌اختیاری ادراری در افراد است.

در مورد بی ‌اختیاری ادراری در افراد دیابتی میتوان گفت در این افراد به ‌علت اثراتی که افزایش قند خون روی سیستم عصبی ناحیه ادراری دارد، می ‌تواند با اختلال در کارکرد مثانه، منجر به بی ‌اختیاری ادراری شود که لازم است در این زمینه نیز اقدامات کامل جهت تشخیص و درمان به عمل آورد.

این مشکل ممکن است به علل عصبی مربوط به سیستم عصبی ناحیه مجاری ادراری به‌ وجود آید، در این صورت بیماران سیستم عصبی همچون بیماران ام‌اس که دچار آسیب‌ های طناب نخاعی شده‌ اند باید یک ارزیابی کامل نزد پزشک متخصص انجام دهند.

شب ادراری در کودکان

شب ادراری در اثر اختلال کارکرد مثانه و بی‌ اختیاری ادراری 2 مقوله مجزا است. بی‌اختیاری ادراری در روز اتفاق می ‌افتد درحالی‌ که شب ادراری آن طور که از نامش پیداست شب‌ ها رخ می دهد ولی هر دو نشانگر اختلال کارکرد مثانه هستند.

برخورد غلط والدینی که فرزندشان دچار شب ادراری است را با سندرم پدر خشن نامیده میشود در اثر برخورد نامناسب، استرس کودک بیشتر می ‌شود و اسپاسم انقباض غیرارادی کف لگن بروز می‌ کند و تخلیه کامل انجام نشده و ادرار سرریز می‌ شود.

منبع: تبیان

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان