دیر انزالی

[sbu_post_image]

دیر رسیدن به انزال  

کندی در انزال شدن نیز یکی از نارسایی های جنسی است . البته یکی دوبار اگر انزال مرد دیر دست دهد ولی در دفعات دیگر عادی و متعادل باشد ، نقصی نیست و نباید نگران شد . ولی اگر مرد در آمیزش جنسی احساس کرد که انزال به او دیر دست می دهد و این تاخیر و کندی انزال چند بار تکرار شد ، آنگاه دلیل بر نارسایی جنسی مرد است . کندی یا شتاب انزال ، هر دو جزو ناتوانی جنسی است . مدت آمیزش جنسی از آغاز نزدیکی تا انزال مرد باید به اندازه و متعادل باشد یعنی آن مقداری باشد که هم مرد و هم همسرش را به لذت جنسی برساند و از آمیزش ، خشنود و راضی کند . اگر زودتر یا دیرتر از این مدت باشد نه مرد از آمیزش لذت می برد و نه زن او .

علت انزال دیررس

( الف ) ممکن است مرد از بوی دهان یا بوی بدن زن خوشش نیاید و همین ، باعث کاسته شدن از شدت تحریک مرد بشود و « انزال » او را کند سازد . در این صورت ، مرد باید با زبان خوش و راضی کننده از زنش بخواهد که پیش از آمیزش ، دندان های خود را مسواک کند و با خمیر دندان خوشبو ، دندان ها و دهانش را پاکیزه کند یا با شامپو و صابونی خوشبو بدنش را از بوی ناگوار پاک سازد .

مرد نباید با چهره ای درهم و زبانی تند و زننده ، موضوع را به زنش بگوید . زیرا با چنین روشی ، احساسات لطیفۀ زن جریحه دار خواهد شد و چه بسا که زن از مردش بیزار شود .

( ب ) مرد دوست دارد که زنش هنگام آمیزش ، آرایش کرده و دل ربا باشد . اگر زن او آرایش نکرده و زیبا نباشد ، باعث کاسته شدن از تحریک جنسی مرد می شود و « انزال » او کند می شود .

در این صورت مرد باید باز هم با همان زبان خوش و راضی کننده ، از زنش بخواهد که هنگام آمیزش ، خود را آرایش کند تا دلربا گردد .

( ج ) کلفت شدن پوست آلت مرد در اثر چند بار ابتلاء به بیماری های پوستی از قبیل اگزما ، جوش های خارش آور و …

در چنین حالتی ، مرد به جز مراجعه به پزشک متخصص راهی دیگر ندارد .

( د ) اعتیاد مرد به تریاک و مواد مخدر دیگر که خواهی نخواهی بر نیروی جنسی مردانه اثر می گذارد و آن را کما بیش دچار ناتوانی و سستی می کند .

در چنین حالتی ، مرد باید حتما دست از اعتیاد خود بردارد و بکوشد که از راه ورزش های سبک و خوردن غذاهای نیروبخش ، توانایی مردانه خود را باز یابد .

انزال دیررس

 دیرارضایی مردان خوشبختانه مشکل نه چندان شایعی است که متأسفانه دیر به درمان های رایج پاسخ میدهد. بخش عمده علل مربوط به این امر ناشی از تعارضات درونی فرد و احساس خشم و ناراحتی و تنفر آشکار یا پنهانی است که نسبت به جفت فعلی در وی شکل گرفته است. باید واقعاً دید در این چند مورد رابطه جنسی، شما در شرایط روحی قرار داشتید و نوع احساس و نگرش شما نسبت به آن افراد و رابطه جنسی که با آنها داشته اید به چه صورتی بوده است.

آیا از آنها خوشتان می آمده است؟ آیا نسبت به آنها احساس بدی داشته اید؟ در چه مکان و تحت چه شرایطی نزدیکی داشته اید؟ آیا سابقه مشکلات جسمی و یا روحی قابل توجهی در زندگی شما وجود داشته است؟ آیا در حال حاضر و یا تاکنون چه داروهایی مصرف کرده اید؟ آنچه که در سابقه بسیاری از این مردان دیده میشود و شما هم بدان اشاره کرده اید این است که موقع خودارضایی انزال در زمان مناسب و بصورت طبیعی اتفاق می افتد. مشکل دیرارضایی فقط هنگام نزدیکی با یک جفت خاص روی میدهد که نشان از عدم تحمل روحی و عدم احساس نزدیکی عاطفی با وی است.

درمان دیر انزالی

 درمان عموماً شامل شناخت رفتاردرمانی مناسب فرد و به اصطلاح “حساسیت زدایی تدریجی” است که شرح مفصل آن را میتوانید در کتابهای درمان های دارویی و غیردارویی در درمان اختلالات جنسی بیابید.

منبع : iran-jen30 و rabete110movafagh

دکتر محسن وریانی

دکتر محسن وریانی متولد سال ۱۳۵۴ از منطقه چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در محل تولد سپری کردند. در سال 1373 با قبولی در رشته پزشکی وارد دانشگاه شهید بهشتی شدند. پس از اخذ مدرک دکترای عمومی و شرکت در امتحان تخصص در سال 1384 موفق به قبولی در رشته تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

Call Now Buttonمشاوره و تماس
× مشاوره رایگان